וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של החורף: מפלס הכנרת זינק

אריאל קריל

1.3.2009 / 9:00

במהלך סוף השבוע, מפלס הכנרת עלה ב-21 ס"מ - העלייה הגדולה ביותר שנרשמה החורף. אתר החרמון ייפתח מחר למבקרים

נסיב ספדי

(צילום: נסיב ספדי, עריכת וידאו: רן צימט)

לאחר חורף שחון במיוחד, צפויה היום (ראשון) הסערה המשמעותית הראשונה של השנה להיחלש ולהיעלם. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי לקראת הצהריים תדעך הסופה לחלוטין, אם כי מזג האוויר צפוי להישאר קר מהרגיל. הבוקר יש עדיין סיכוי לשלג קל בהרי הצפון והמרכז אך הוא לא צפוי להיערם. הגשם צפוי להמשיך לרדת מהצפון ועד דרומית לבאר שבע ואט אט להיחלש. מחר צפוי להיות מעונן חלקית וקר מהרגיל. קיים סיכוי לגשם מקומי בצפון ובמרכז, הלילה וביום למחרת.

במהלך סוף השבוע נרשמו כמויות מרשימות של משקעים. נכון ל-5:00 בבוקר, ירדו באזור הכנרת 110 מילימטרים של גשם – יותר מחמישית מהממוצע הרב-שנתי. בעקבות זאת, עלה מפלס הכנרת ב-21 ס"מ – העלייה הגדולה ביותר שהייתה החורף. עם זאת, המפלס ממשיך להיות נמוך ב-5.13 מטרים מהקו האדום העליון.

בפסגת החרמון נערמו 130 ס"מ של שלג ומחר ייפתח האתר למבקרים וגולשים. גובה השלג ברכבל התחתון הגיע למטר. אתמול היה האתר סגור בשל סופות ומטיילים רבים שהגיעו למקום נתקעו עם מכוניותיהם בדרכם למג'דל שמס ברמת הגולן.

בהרי הכרמל ירדו 140 מ"מ של גשם, בתל אביב – 54, בירושלים – 61, בבאר שבע – 13, ואפילו ביטבתה שבדרום הנגב נרשמו 0.9 מ"מ של משקעים.

מזג האוויר הסוער גרם גם לנפגעים בנפש. במהלך סוף השבוע נמצאה גופת קשיש בן 86 מוטלת ברחוב ספיר בנתניה על ידי עוברי אורח. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום קבעו את מותו. כמו כן, בגן חרונינגן ביפו, סמוך לאיצטדיון בלומפילד, נמצאה גופת גבר חסר בית בשנות ה-30 לחייו. האיש ככל הנראה קפא למוות. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו.

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully