וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממותה ענקית נמצאה באתר בנייה בלוס אנג'לס

19.2.2009 / 1:43

הממותה, שזכתה לכינוי Z, מתה לפני כ-40 אלף שנה ונקברה בבוץ טובעני. חוקרים: "הוא היה בשנות הארבעים שלו והיו לו חטי ענק"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

צוות בנייה בלוס אנג'לס שהיה בעיצומה של חפירת יסודות לחניון תת קרקעי נתקל במצבור נדיר של 700 מאובנים פרהיסטוריים. אמש (רביעי) חולץ מהמקום שלד ממותה קולומביאנית ענקית. לדברי החוקרים שהיו מעורבים בחפירת ההצלה, מציאת השלד מהווה תגלית מדהימה משום שמדובר באחת הממותות הגדולות שנמצאו באזור ומשום שהיא השתמרה כמעט בשלמותה.

החוקרים, שהעניקו לממותה את השם Z, הסבירו כי מדובר בפריט ממין זכר שהלך לעולמו בשנות הארבעים לחייו, לקראת סוף עידן הקרח לפני כ-40 אלף שנה לערך. לדברי החוקרים, נראה שהמצב הטוב שבו השתמר השלד הוא תוצאה של גל ששטף את פגר הממותה וקבר אותו ביחד עם מאובנים נוספים בבוץ טובעני.

"מה שהופך את התגלית הזו למיוחדת ומרגשת כל כך", סיכמה החוקרת שלי קוקס שהיתה ממובילי חפירת ההצלה, "הוא שמדובר בשלד כמעט שלם". לדבריה, מדובר בממותה גדולה מאוד ביחס לממותות שנמצאו בעבר באזור. "החטים שלה גדולים הרבה יותר ממה שציפינו", אמרה.

הממותה הקולומביאנית היתה סוג של פיל ענק, שנכחד בסוף עידן הקרח האחרון. במצבור המאובנים שנמצא מתחת לחניון בלוס אנג'לס נמצאו גם מאובנים של חיות פרהיסטוריות נדירות אחרות, כגון מינים של אריות, חתולי ענק, ביזונים וזאבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully