וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוף הבונים עדיין בסכנה

18.2.2009 / 15:39

ההכרעה לגבי תוכנית הבנייה בחוף נדחתה שוב והועברה לוועדה לשמירת הסביבה החופית, שאמורה להחליט איך ניתן לשמור על ערכי המקום

ועדת הערר של המועצה הארצית לתכנון ובניה שוב לא מצליחה להגיע להחלטה סופית לגבי עתידו של חוף הבונים, ומעבירה את ההכרעה הסופית לוועדה לשמירת הסביבה החופית (ולחו"ף). עם זאת, בהחלטתה תמכה הוועדה בטענה שבעיות כגון נסיעת כלי רכב על החוף, לכלוך ופגיעה בסביבה האקולוגית "ניתנים לטיפול באמצעות מנגנונים חוקיים קיימים ובוודאי שאין צורך בהכרזת החוף כששמורת טבע כדי להבטיחם".

דיון ועדת הערר דנה בנושא התקיים בעקבות עתירה של החברה להגנת הטבע, שמתנגדת לתוכנית של המועצה האזורית חוף הכרמל לבניה בחוף, הכוללת הקמת מגרש חניה, מסעדה ושירותים, טיילת, מחסן ומשרדים שישמשו את האחראים לחוף. החברה להגנת הטבע והמשרד להגנת הסביבה טוענים כי תוכנית כזו מסכנת את החוף ואת ערכי הטבע והנוף הייחודיים שלו, וכי הפתרון לפגיעה של המבקרים במקום הוא הגברת הפיקוח ולא הגברת הפיתוח.

משה פרלמוטר, רכז חופים וים של החברה להגנת הטבע, אומר בתגובה להחלטה: אנחנו מקווים שהולחו"ף יהיה קשוב הן להחלטת ועדת הערר והן לרחשי הציבור, ידחה את התכנית וישאיר את החוף על כנו. הוועדה מחזקת את האמירה שניתן להתמודד עם כל המפגעים בדרך של אכיפה."

מנגד, טוענים ברשות הטבע והגנים כי בראייה ארוכת טווח, דווקא תוכנית זו היא הדרך להבטיח את שימור ערכי הטבע והנוף בחוף. בשיחה עם וואלה! ירוק אמרו כי "כרגע לחוף הבונים אין אבא ואמא. יש פה עניין של הסדרת מצב בעייתי ולכן אנו תומכים בתוכנית".

מוועד הפעולה למען חוף הבונים נמסר: "אנו מקווים שהולחו"ף תאמץ את החלטת ועדת הערר ויחד עם המועצה האזורית חוף הכרמל יפעלו לאכיפת והסדרת החוף מבלי לפגוע באופיו הטבעי וייחודו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully