וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעמולה מזהמת: חקירה פלילית נגד האיחוד הלאומי?

אייל דץ

8.2.2009 / 12:55

אלפי שלטי תעמולה של המפלגה נתלו באופן פיראטי. המועצה לישראל יפה קוראת למשטרה הירוקה לפתוח בחקירה פלילית בשל עבירות סביבתיות קשות

המועצה לישראל יפה יוצאת היום (ראשון) למתקפה נגד מפלגת האיחוד הלאומי בשל מה שהיא מכנה "עבירות סביבתיות קשות". לטענת המועצה, פקחיה בכל הארץ, מדווחים על אלפי כרזות של מפלגת האיחוד הלאומי שנמצאו פזורות ברחבי הארץ כאשר כולן מודבקות באופן פיראטי לגדרות ולקירות בטון, באופן אשר לטענתם מקשה במיוחד על הסרתן בתום תקופת הבחירות. עקב כך, קוראת היום המועצה למשטרה הירוקה, לפתוח בחקירה פלילית נגד המפלגה.

יש לציין, כי עם פתיחת מערכת הבחירות, פנה מנכ"ל המועצה לישראל יפה, מר אשל סגל, לכלל ראשי מטות הבחירות הארציות בדרישה להימנע מגרימת עוולות סביבתיות בעת ניהול תעמולת הבחירות, והדגיש כי האחריות לכך מוטלת על המפלגות עצמן, תוך פירוט שורת צעדים ומהלכי הסברה שעל ראשי המפלגות לנקוט לצורך כך. מהלך תקופת הבחירות הארציות, מעמידה המועצה לישראל יפה מטה מיוחד שבמסגרתו יעבירו מאות מתנדבי המועצה, הפרוסים ברחבי הארץ, דיווחים מצולמים מהשטח על תעמולת בחירות הפוגעת בסביבה ואינה לפי החוק. דיווחים אלו מועברים בזמן אמת לגורמי אכיפה נוספים ולתקשורת.

כרזות משנים עברו עדיין נראות בשטחים ציבוריים

סגל אמר היום בעקבות הדיווחים על "מתקפת הכרזות" של האיחוד הלאומי כי "בתקופה זו אנו נתקלים בעוולות סביבתיות רבות להן גורמת תעמולת הבחירות על בסיס יומיומי, אך אין ספק שמפלגת האיחוד הלאומי התעלתה על כולן כשהציפה את הארץ בכמויות גדולות של כרזות מודבקות, כך שלא יהיה ניתן להסירן גם לאחר הבחירות, ההוכחה לכך היא שאריות של כרזות אשר נתלו בבחירות קודמות משנים עברו, אשר עדיין 'מעטרות' שטחים ציבוריים רבים. המועצה לישראל יפה קוראת להתערבותו המיידית של המשרד להגנת הסביבה להפעלת מנגנוני האכיפה שלו, כנגד כל אותם מפרי חוק."

דודו סעדה, ראש מטה הבחירות של האיחוד הלאומי מסר בתגובה להאשמות כי "הורנו לכל הפעילים שלנו להקפיד ולתלות את כל השלטים רק ואני מדגיש, רק באופן חוקי. נוסף על כך שלחנו צוותים מיוחדים כדי להסיר שלטים שנתלו שלא כחוק, וכך נמשיך ונעשה כל תקופת הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully