וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האש באוסטרליה: "מדובר ברצח המונים"

טלי גולדשטין

9.2.2009 / 12:02

171 בני אדם נספו בשריפות הענק בדרום היבשת. אלפי כבאים מנסים להשתלט על האש. רה"מ האשים את המציתים ב"רצח המונים"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש הממשלה האוסטרלי קווין ראד האשים היום (שני) מציתים ב"רצח ההמוני", כפי שכינה את שריפות הענק, בעוד מניין ההרוגים המשיך לעלות ביממה האחרונה והגיע ל-171 קורבנות. על רקע אלפי המשפחות חסרות הבית המציפות את המקלטים במדינת ויקטוריה, צפות ועולות עתה גם ספקות לגבי מדיניות בטיחות האש של אוסטרליה.

"מה אפשר לומר? אין מילים לתאר את המתרחש למעט רצח המוני", אמר ראד המרוגש בעודו בולע את דמעותיו. "זוהי זוועה שמעטים ציפו לה", הוסיף. הוא הבטיח לסייע לקורבנות ככל הניתן, שלח תנחומים למשפחות הנספים והביע צער על "אובדן החיים המזעזע ואובדן הרכוש המחריד".

כ-5,000 בני אדם נותרו חסרי בית עקב שריפות הענק המשתוללות. הם מגיעים בהמוניהם ל-20 מרכזי הקליטה שהקים ארגון הצלב האדום ברחבי המדינה, המספקים מזון ולינה לאנשים שנותרו חסרי כל. ראש ממשלת מדינת ויקטוריה ג'ון ברמבי הכריז על הקמת ועדה מלכותית שתחקור את סיבת הדליקה ותבצע ביקורת מקיפה לגבי מדיניות בטיחות האש של הממשלה.

"אני סבור שכשיגיע הזמן לבחון לעומק את אירועי שבת, מדיניות בטיחות האש תיבדק גם כן", אמר. "אנשים רוצים לבדוק אותה, האם היא מתאימה או לאו. היא שירתה אותנו היטב במשך 20 שנים, אך אין ספק שגם אם ממלאים את ההוראות במדויק יש עדיין בתים שנשרפו", הוסיף.

האש כילתה מאות בתי מגורים ומאות קמ"ר של חורש טבעי במדינת ויקטוריה, ולדברי עדי ראייה היא מתקדמת לעבר בתים ויערות נוספים באזור העיר מלבורן. זה אסון הטבע הכבד ביותר שידעה אוסטרליה. עשרות אלפי כבאים מנסים להשתלט על האש, ובניסיון לסייע להם הוזעק הלילה לאזור השריפות גם צבא אוסטרליה. הקושי העיקרי שהכבאים מתמודדים איתו הוא החום הרב באזור, שהגיע לשיא של 47 מעלות צלזיוס. בנוסף, רוחות חזקות מלבות את האש. במשטרת ויקטוריה חושדים כי חלק מהשריפות החלו בשל הצתות ומעריכים כי יעברו עוד מספר ימים עד שניתן יהיה להשתלט על האש לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully