וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה נכשלה, עכשיו תור הליכוד

אביגדור יצחקי

3.2.2009 / 12:20

מתום עידן אריאל שרון, נוצר ואקום מנהיגותי בישראל. אביגדור יצחקי, לשעבר איש קדימה, מציע את בנימין נתניהו כאלטרנטיבה

בימים אלה, ימי חשבון נפש של בחירות, עומד עם ישראל מול תקופה מהקשות בתולדותיו: איום בטחוני קיומי במעגל הקרוב ובמעגלים רחוקים, בתוספת מערכה מדינית המלווה בגילויי אנטישמיות, והמשבר הכלכלי הקשה ביותר מאז הקמת המדינה, שנמצא רק בתחילתו וישפיע על כל אחד מאתנו. לכן כל אזרח חייב לפעול בשיקול דעת בבואו לשים את הפתק בקלפי.

אחרי תקופה בפוליטיקה הישראלית, ולאחר עזיבתו של אחרון המנהיגים שעבדתי תחתיו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, אריאל שרון, אני חש בוואקום מנהיגותי עצום שמעמיד את הסכנות בפניהן אנו עומדים באור קשה הרבה יותר.

הייתי ממקימי קדימה כמנהלה הראשון, יו"ר הסיעה הראשון ויו"ר הקואליציה מטעמה. למרות הסנטימנטים הרבים שיש לי לקיומה, אני חש אכזבה מוחלטת מהתנהלותה מאז הבחירות האחרונות לכנסת. למעעשה קדימה לא קיימה אף לא אחת מהציפיות ממנה, ובוודאי שלא את כל מה שהבטיחה.

קדימה היתה אמורה לייצר פוליטיקה אחרת. ראש הממשלה אהוד אולמרט הפר הבטחה זו לחלוטין וחברי הסיעה לא רק שלא מנעו זאת ממנו, אלא אף סייעו לו בכך והעמידו את האינטרס האישי שלהם לפני טובת המדינה ואספו כמסוממים כל כבוד שהוא פיזר להם.

קדימה היתה אמורה להביא כוחות חדשים לפוליטיקה, ואכן עשתה זאת בימיה הראשונים תחת אריאל שרון, ואפילו אולמרט תרם לכך. ומה נשאר מזה? ארבעה פרופסורים שהיו חברי הסיעה - רייכמן , ברזניץ , בן ששון ובן ישראל יחד עם אישה מופלאה כמו עמירה דותן - עזבו או נדחקו לשוליים. ומי שנשאר אלה אותם עסקנים מהפוליטיקה הישנה, שכל מה שמעניין אותם זה לשרוד פוליטית.

קדימה אמורה היתה לייצג נחישות ואומץ לב פוליטי. אני לא מכיר אף אחד בקדימה שהוכיח זאת. תבעתי אחרי מלחמת לבנון השנייה את התפטרותו של ראש הממשלה. היו נוספים שתבעו זאת כמו ציפי לבני, אבל לא ויתרו על כיסאם. אם היו אז מכריחים אותו להתפטר אז, הוא לא היה נאלץ לעשות זאת בסופו של דבר בבושת פנים, כפי שקרה. חזונו של אריק שרון בהקמת קדימה קרס יחד איתו בבית החולים. אלה שהיו אמורים להיות ממשיכי דרכו, בעטו בחזון זה בכל הזדמנות. זהו צד אחד של המשוואה, שהביאה אותי לתמוך בליכוד ובבנימין נתניהו.

עניין של ניסיון

תפקיד ראש ממשלה הוא מקצוע לכל דבר ועניין, לוקח זמן רב עד שמבינים כיצד המערכות עובדות ואיך צריך להפעילן. לא ייתכן שכל אדם, מוכשר ככל שיהיה, ייכנס לתפקיד ללא תקופת ניסיון ארוכה. אני מכיר את זה מתפקידי כמנכ"ל משרד ראש הממשלה. גם בנימין נתניהו ציין בפני שכשלונו בקדנציה הראשונה נבע בעיקר מחוסר ניסיון.

נתניהו עבר הרבה מאז היה ראש ממשלה, לרבות תפקיד שר אוצר תחת אריאל שרון, אותו עשה לדעתי בכישרון רב. הניסיון שרכש, מכשיר אותו לתפקיד ראש הממשלה יחד עם שאר כישוריו. אני מאד מקווה שיצרף אליו את בעל הניסיון השני אהוד ברק, למרות המפלגה הבעייתית שלו ויחד יובילו את המדינה בשנים הבאות.

לעומת זאת, ציפי לבני, שהיו לי ציפיות ממנה, נכשלה כבר במבחנה הראשון הפשוט כל כך של הרכבת קואליציה והרכבת ממשלה. הבחירות בעת הזו לא עושות טוב למדינה ישראל. למעלה מ-90 מבין 120 חברי הכנסת לא רצו ללכת לבחירות. לכן במבחן הזה היא נכשלה, למרות שמאוד רצתה להיות ראש ממשלה לפני מערכת בחירות נוספת. לבני תצטרך להמתין ולהתמקצע לפני שתעמיד עצמה לבחירה מחודשת.

תמיד השמעתי את דעותיי וגם הפעם אני עושה זאת כאזרח מנוסה ומודאג, ולא כפוליטיקאי.

*אביגדור יצחקי כיהן כחבר כנסת מטעם קדימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully