וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "צה"ל מגיב וימשיך להגיב ככל שיידרש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.2.2009 / 7:56

שר הביטחון הדגיש כי ”רוב הירי איננו של חמאס, אך הוא האחראי להפסקתו”. אמש הפציץ חיל האוויר מנהרות סמוך לגבול עם מצרים ומטה של חמאס בצפון הרצועה

נועם אשל

(צילום: נעם אשל, עריכה: גדי וינסטוק)

שר הביטחון אהוד ברק אמר הבוקר (שני) כי "ייתכן שהחמאס יצטרך לחטוף שוב", בהתייחסו לתגובת ישראל על הירי לעברה אתמול. בראיון לקול ישראל אמר ברק: "אני מבקש להרגיע את כל מי שמוטרד - אנחנו מגיבים ונמשיך להגיב. אנחנו יודעים שרוב הירי איננו של חמאס אבל חמאס הוא זה שאחראי וצריך לפעול כדי להפסיק את זה. אנחנו בעיצומו של תהליך שיוביל אותנו לשקט על בסיס ההרתעה שנוצרה במבצע עופרת יצוקה". ברק דחה את הטענות לפיהן הוא מונע פעולה מסיבית יותר מצד צה"ל כתגובה לירי.

חיל האוויר תקף אמש שש מנהרות בדרום רצועת עזה וכן מוצב של חמאס בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהתה פגיעה ביעדים וכי המטוסים שבו בשלום לבסיסם. עוד נמסר, כי התקיפות באו על רקע המשך הירי אל עבר מערב הנגב. "חמאס הוא הנושא באחריות לשמירה על השקט בדרום הארץ, וצה"ל יגיב בחומרה על כל ניסיון להפר אותו", נאמר בהודעה.

גורמים בצה"ל אמרו הבוקר כי "גם אם חמאס לא ירה את הרקטות ופצצות המרגמה, הרי שהאחריות מוטלת עליו". הגורמים אמרו לקול ישראל כי "צה"ל לא מוכן לקבל את מה שקרה לפני מבצע 'עופרת יצוקה', כל ירי ייתקל בתגובה". עוד מסרו הגורמים הצבאיים כי "חמאס לא מעוניין בהמשך הלחימה מול ישראל".

לדברי מקורות פלסטינים היעד אותו תקף חיל האוויר בצפון הרצועה הוא מטה של משטרת חמאס. עוד דיווח המקורות, כי כלי טיס של חיל האוויר שיגרו לפחות חמישה טילים לעבר מנהרות בדרום הרצועה. לא נמסר על נפגעים בכל התקיפות. עוד נמסר, כי לנוכח האיומים הישראליים להסלים את הפעולות הצבאיות בתגובה לירי רקטות הקסאם, פונו חלק מהמבנים והמוסדות הכפופים לממשלת חמאס ברצועה.

מוקדם יותר דווח, כי פלסטינים רבים המתגוררים בסמוך לאזור המנהרות ברפיח החלו לפנות את בתיהם מחשש שייפגעו בתקיפת צה"ל באזור. לדברי מקורות פלסטינים, צה"ל הורה לתושבי רפיח לפנות באופן מיידי את הבתים הסמוכים למנהרות בגבול עם מצרים. נוסח ההודעה מטעם ישראל היה: "לתושבי רפיח, צה"ל מזהיר אתכם שלא להתקרב לאזורי מחסני הנשק והמנהרות ומאיץ בכם לפנות את בתיכם לאזור שמעבר לרחוב אל-בחר".

אתמול נורו 13 פצצות מרגמה לעבר מערב הנגב, שכתוצאה מהתפוצצות אחד מהם נפצעו שני חיילים ואזרח במועצה האזורית שער הנגב. שאר הפצצות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב, ולא גרמו לנפגעים או לנזק.

בעקבות התחדשות הירי לעבר הנגב, הזהיר אתמול בבוקר ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת הממשלה כי "עמדת הקבינט היתה שאם יהיה ירי תהיה תגובה קשה ולא פרופורציונלית". אולמרט הדגיש כי "לא נחזור לכללי המשחק שארגוני הטרור ניסו להנחיל בעבר ולא ניגרר למלחמת יריות בלתי פוסקת בדרום. הירי ממשיך ובימים האחרונים הוא התגבר בצורה שלא מאפשרת למדינת ישראל שלא להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully