וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 פצועים מפגיעת פצמ"רים במערב הנגב

רמי שני ויהושע בריינר

1.2.2009 / 17:31

שני חיילים ואזרח אחד נפצעו קל מרסיסים של פצצות מרגמה שנפלו בשער הנגב. מהבוקר, נורו לעבר הנגב 13 פצמ"רים וקסאמים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מטחי רקטות ופצמ"רים נורו היום (ראשון) לעבר ישראל. שלושה בני אדם נפצעו באורח קל מפגיעת רסיסים במועצה האזורית שער הנגב, מתוכם שני חיילי צה"ל ואזרח אחד. השלושה היו ברכבם כששמעו את הפיצוץ. כשיצאו מהרכב לתפוס מחסה, הם נפגגעו מאחד הרקטות. הם פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

מוקדם יותר הבוקר התפוצצו שמונה רקטות קסאם בשטחים פתוחים בעוטף עזה, שלוש מהן בשטח המועצה האזורית אשכול ואחת בשטח המועצה האזורית שער הנגב. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

"גם לאחר מבצע עופרת יצוקה ידענו שהאיום לא הוסר מעלינו", אמר ראש מועצת שער הנגב אלון שוסטר לוואלה! חדשות, "ברור שהירי הזה יוביל לפגיעה שלנו בצד השני, אבל כנראה שלפלסטינים זה לא איכפת. הפעולה האחרונה היתה בסך הכל סיבוב נוסף במערכה באיזור, וכרגע עושה רושם שההישגים של אותו מבצע עומדים על בלימה".

אחת הרקטות התפוצצה ליד גני ילדים בקיבוץ באשכול. "אני מקווה ששיקולים פוליטיים לא ישפיעו על המשך המאמצים של הממשלה להביא לשקט באזור", אמר הבוקר ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין, "זה יכול היה להיגמר באסון גדול מאוד, כי בשעה הזו עושים הילדים את דרכם למוסדות החינוך. למזלנו איש לא נפגע".

"חמאס ישלם מחיר על הירי"

"שמענו התרעת צבע אדום והתפוצצות אחת", סיפר לוואלה! חדשות רכז הביטחון באחד הקיבוצים באשכול. "מיד אחר כך התקשרו חקלאים מהקיבוץ וסיפרו שבנוסף נראו עוד שתי רקטות משוגרות לעבר המועצה, והן נפלו בשדות של קיבוצים סמוכים. כך נראה הבוקר שלנו".

גם בשדות נגב התעוררו הבוקר התושבים לקול אזעקת צבע אדום. "ההתרעה הופעלה ויכולנו להגיד לתושבים להישאר במרחבים המוגנים. ככל שאנחנו יודעים, אין נפגעים", סיפר רכז הביטחון מאחד היישובים באזור.

בנוסף, אש נפתחה הבוקר לעבר כוח צה"ל שנע באיזור גדר המערכת סמוך לכיסופים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הכוח השיב אש לעבר מקורות הירי.

על פי הערכות במערכת הביטחון, חמאס נמנע מלירות רקטות לעבר ישראל וככל הנראה מאחורי הירי גם אתמול לאשקלון וגם הבוקר לשדרות עומדים אחד מהארגונים האחרים הפועלים בעזה. למרות זאת, בישראל מפנים אצבע מאשימה כלפי חמאס.

"חמאס ואנשיו הם האחראים הבלעדיים על כל קסאם שנורה מהרצועה, והם גם ישלמו את המחיר של הרקטות", אומר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות, "חמאס אמורים לשלוט ברצועת עזה ולא לאפשר ירי אל עבר ישראל. עליו לעצור הידרדרות של המצב באזור. אין לנו שום כוונה לחזור למצב שבו היינו לפני ממבצע 'עופרת יצוקה' ואני לא מציע לחמאס לבחון אותנו פעם נוספת".

אתמול בבוקר נשמעה אזעקה באשקלון, ודווח כי רקטת גראד נפלה בשטח פתוח בסמוך לעיר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully