וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקרב הפלסטינים בעקבות דברי קלינטון על העברת שגרירות ארה"ב לירושלים

29.7.2000 / 9:53

החמאס: אם אכן תועבר השגרירות - יהיו כל האינטרסים האמריקאים בעולם בסכנה

הצהרתו של נשיא ארה"ב ביל קלינטון, כי הוא שוקל להעביר את השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים עוררה זעם רב.
קלינטון התייחס לעניין בראיון שפורסם אתמול בערוץ 1.
"תמיד רציתי בכך, יש לנו כבר אתר בעיר, אולם לא הוריתי על כך קודם כדי לא לפגוע ביכולתה של ארה"ב לשמש כמתווך במשא ומתן", אמר בהתייחסות ראשונה לסוגיית השגרירות. לדבריו, ההחלטה הסופית בעניין תתקבל עד סוף השנה.
כמו כן הזהיר את הפלסטינים לבל יעזו להכריז באופן חד צדדי על מדינה פלסטינית. "זו תהיה טעות גדולה אם זה יקרה", אמר, והוסיף כי יהיו לכך השלכות מרחיקות לכת על היחסים בין הרשות לארה"ב.

חברת צוות ההסברה הפלסטיני, חנאן עשראויי, אמרה אתמול בתגובה כי מדובר בהתבטאויות ציניות וסחיטה פוליטית שנועדו לשרת את האינטרסים הפוליטים של ברק וקלינטון. לדבריה, הצהרותיו של קלינטון עלולות לפגוע בתהליך השלום כולו.
באירגון החמאס אמרו אתמול דברים קשים אף יותר. אחד מראשי האירגון, מחמוד א-זער, איים כי אם אכן תועבר השגרירות האמריקאית לירושלים יהיו כל האינטרסים האמריקאים בעולם בסכנה.

מזכירת המדינה האמריקאית מדלן אולברייט אמרה לכתבים כי סוגיית העברת השגרירות תפסה מקום מרכזי בדיונים בקמפ דיוויד, אך סירבה לפרט מה נאמר בדיונים אלה. אולברייט ציינה כי הקונגרס האמריקאי קיבל הצעת חוק להעברת השגרירות לירושלים, אולם הנשיא קלינטון החליט להשהות את הצעת החוק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully