וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ציד צפרדעים תורם להיכחדותן

הדו חיים נמצאים בסכנת הכחדה גדולה בשל שינויי אקלים, זיהומים ומחלות, אך מסתבר שיש גורם משמעותי נוסף: התאבון של בני האדם

כשליש מאוכלוסיית הדו-חיים בעולם מוגדרים כנמצאים בסכנת הכחדה, כשהגורם העיקרי לכך הוא הרס סביבת החיים הטבעית שלהם. אך ישנם גורמים נוספים להצטמצמות האוכלוסייה: שינויים אקלים, זיהום ומחלות, וגם – ציד.

כמיליארד צפרדעים נלקחות בכל שנה מהטבע, ומגיעות לצלחותיהם של בני האדם. למסקנה הזו הגיעו חוקרים אוסטרלים, לאחר שניתחו את נתוני המסחר הגלובלי של האו"ם. רשת ה-BBC מדווחת, כי תוצאות המחקר הראו שצרפת וארצות הברית הן היצואניות הגדולות ביותר של הצפרדעים, שלהן ביקוש רב ביותר במספר ארצות אסייתיות.

החוקרים טוענים כי הסחר הבינלאומי בצפרדעים הינו גורם חשוב בהיכחדותן, שלא נלקח בחשבון עד כה. "רגלי צפרדע מופיעות בתפריטים בקפיטריות של בתי ספר באירופה, בדוכני שוק ובארוחות ערב ברחבי אסיה, ובמסעדות יוקרה ברחבי העולם", אמר קורי ברנדשו מאוניברסיטת אדלייד באוסטרליה. "הדו חיים הם גם כך המין הנמצא בסכנת ההכחדה הגדולה ביותר בשל שלל סיבות. התאווה הגדולה של בני האדם לרגליהן רק מחמירה את הבעיה".

החוקרים מציעים להקים תשתית של מתן היתרים, כך שהיצואנים יידרשו להוכיח שהצפרדעים שברשותם ניצודו באופן סביר. עם זאת, מומחים טוענים שמדינות רבות אינן ערוכות להתמודדות עם מסחר לא חוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully