וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל תקף תחנת טלוויזיה אירנית בעזה"

ניר יהב ויהושע בריינר

9.1.2009 / 20:37

70 יעדים הותקפו היום ברצועה. הפלסטינים טוענים כי מבנה ובו שכנה תחנת טלוויזיה אירנית הופצץ ועיתונאי נפצע. בצה"ל מכחישים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

חיל האוויר תקף במהלך היום (שישי) כשבעים יעדים ברחבי הרצועה. בין היתר הותקפו כ-15 משגרים חמושים, מספר חוליות שיגור, בהם החולייה ששיגרה הבוקר רקטות אל עבר אשקלון ואשדוד. כמו כן הופצצו בתיהם של 3 פעילי חמאס.

מקורות פלסטינים דיווחו הערב כי צה"ל תקף מבנה בעיר עזה וכתוצאה מכך נפצעו מספר עיתונאים ששהו בו. המקורות מסרו כי בבניין שהותקף, הקרוי "אל-ג'ווהרה", שהו הן עיתונאים ערבים והן זרים וכתוצאה מהתקיפה נפצע עיתונאי. בבניין שלטענתם הותקף, שכן, בין היתר, גם משרדיה של תחנת הטלוויזיה האירנית "אל-עאלם". בנוסף שוכנים בבניין משרדים של גופי תקשורת נוספים. מצה"ל נמסר בתגובה לאירוע כי מבדיקות ראשוניות שנערכו התברר כי כלל לא בוצע ירי לעבר האזור המדובר.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי שני פלסטינים, בעל ואישה, נהרגו היום בצהרים בתקיפה של חיל האוויר בבית להיא שבצפון רצועת עזה. בכך עולה מספר ההרוגים בתקיפות צה"ל מאז הלילה ל-29. עשרות נפצעו.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הודיעה היום כי שניים מפעיליה נהרגו בתקיפות של חיל האוויר ברצועה. מקורות פלסטינים דיווחו, כי נמצאו שלוש גופות באזור חאן יונס. מוקדם יותר נהרג נער לאחר שביתו בג'בליה הופצץ על ידי צה"ל.

במהלך חילופי אש בשכונת זייתון ברצועת עזה, נהרג לפנות בוקר אסד אל ג'מאלה, הנחשב לפעיל בכיר בזרוע הצבאית של ארגון חמאס. א-ג'מאלה היה מעורב בין היתר בירי רקטות ובניסיונות פיגוע בחיילים.

בתקיפה של חיל האוויר על בית להיא שבצפון רצועת עזה נהרגו שתי נשים פלסטיניות ואילו שישה פלסטינים, בני משפחה אחת, נהרגו גם כן בבית להיא מטיל שנורה לעבר ביתם לפנות בוקר.

בעיירה א-זואידה במרכז רצועת עזה נהרגו שלושה פלסטינים ושבעה נוספים נפצעו בתקיפה של ספינות חיל הים. במקביל הובאו לבתי החולים ברצועה תשעה הרוגים נוספים וארבעים פצועים שנפגעו מירי חיילי צה"ל במרכז הרצועה. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, פלוגות אל-קודס, הודיעה כי אחד מפעיליה מת מפצעיו לאחר שנפגע מאש צה"ל בחאן יונס.

במהלך הלילה תקף חיל האוויר יעדים רבים ברחבי הרצועה, ביניהם ביתו של סגן מפקד משטרת חמאס בשכונת שייח' רדואן ברצועה וביתו של מפקד יחידת הביטחון והאבטחה ברפיח. בנוסף לכך הופגזו מסגד, תחנת משטרה, מטה של הג'יהאד האיסלמי ובתי פעילים חמושים.

אמש נהרגו צלם עיתונות פלסטיני, אשתו ואמו, כתוצאה מפגז שנורה לעבר ביתם בשכונת תל אל-הווא בדרום מערב העיר עזה. מקורות רפואיים פלסטינים מסרו עוד כי אזרחית אוקראינית הנשואה לפלסטיני בעזה ובנה תינוק בן שנה, נהרגו מפגז שנורה לעבר ביתה בשכונת סג'עייה שבעיר עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully