וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מרעיל את חיות הבר?

אייל דץ

6.1.2009 / 13:09

פקחי רשות הטבע והגנים גילו עוד הרעלה של חיות, הפעם תנים ועוף דורס. קיים חשש להרעלה נוספת של אוכלי פגרים

פגרים של תנים ועוף דורס נתגלו על ידי תלמידים מבית הספר "קפלן" שבבית אליעזר, במהלך טיול כיתתי בשמורת הטבע ביצת זיתא. התלמידים מיהרו להזעיק את הפקח האזורי וזה גילה כי מדובר בהרעלה זדונית. למקום הוזעקו מייד פקחים נוספים מהאזור, וביחד החלו בביצוע סריקה אחר פגרים נוספים, מחשש להרעלה משנית של חיות בר ודורסים הניזונים מנבלות ופגרים. במהלך הסריקה נמצאו עוד 10 תנים מתים במצב דומה ושרידים של דורס גדול נוסף. בתוך תחומי שמורת הטבע נמצאו שלוש נקודות בהם הונחו פיתיונות מורעלים. הפגרים פונו באופן מיידי מהשטח על מנת למנוע פגיעה נוספת, והם הועברו לבדיקה בבית החולים הווטרינרי בבית דגן. רשות הטבע והגנים פתחה בחקירה, במטרה לאתר את המרעילים והביאם לדין.

אורי קייזר, פקח רשות הטבע והגנים באזור השרון שהגיע ראשון למקום בעקבות תלונת התלמידים, אמר כי "ככל הנראה מדובר ברעל מסוג "טמיק". זהו חומר הדברה חזק המשמש בחקלאות כנגד מזיקי קרקע, אך שימוש זדוני בו יכול להוביל להרעלה קטלנית, שבקלות יכלה להוביל למעגלי הרעלה נוספים ולאובדן חיות בר ודורסים נדירים. לשמחתי הדיווח הגיע במהרה ונמנעה הפגיעה הנוספת, אבל עצם העובדה שההרעלה בוצעה בתוך תחומי שמורת טבע היא חמורה כשלעצמה. מדובר ברעלים קטלניים, ובמידה ואחד מהילדים היה נוגע ברעל- יש סיכוי טוב מאוד שהוא היה נפגע בעצמו, אולי אפילו באופן קשה.

עוד הוסיף קייזר ואמר כי " שמורת טבע ביצת זיתא היא שמורה קטנה, ולמרות זאת ניתן למצוא בה מגוון מרשים של בעלי חיים וצמחים, חלקם נדירים ביותר ובסכנת הכחדה עולמית. בין השאר ניתן למצוא כאן חתולי ביצות, מהם נותרו פחות מעשרה פרטים בכל אזור השרון. אנחנו פעולים ללא הרף מול החקלאים על מנת לסייע להם להתמודד עם נזקי חקלאות שנגרמים מחיות הבר, אך די באחד שלוקח את החוק לידיים על מנת לגרום לנזק קשה ובלתי הפיך, לטבע ולאדם כאחד. מי שנתקל בפגיעה בטבע מתבקש לדווח על כך במהרה ופקחי רשות הטבע והגנים יגיעו למקום."

לדיווחים למוקד הסביבה - 6911*

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully