וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ איפשר להפגין בכיכר רבין נגד המלחמה

עדי שמחוביץ

2.1.2009 / 11:20

פעילי שמאל יפגינו מחר בתל אביב ויותר להם להניף דגלי פלסטין. חנין: "זה הזמן להשמיע קול ברור: לעצור את האש ולייצר רגיעה אמיתית"

גדעון צנטנר

(הפגנה אתמול מול בית רה"מ. צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

בג"ץ איפשר את קיום הפגנת פעילי השמאל ופעילי ארגוני זכויות אדם מחר בערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב. בעתירה דרשו כ-20 ארגוני שמאל לאפשר לפעיליהם להפגין נגד מבצע צה"ל בעזה. זאת לאחר שהמשטרה סירבה להעניק להם רישיון להפגנה. בעקבות לחץ השופטים דורית ביניש, אליקים רובינשטיין ואשר גרוניס, חזרה בה המשטרה מבקשתה למנוע מהמפגינים להניף את דגלי פלסטין.

השופט גרוניס התייחס בדיון לבקשת המשטרה ואמר כי "אנשי המשטרה הצליחו יפה מאוד לשדרג את ההפגנה. יש כיסוי תקשורתי נכבד, הרבה אנשים יבואו, נניח שיהיו שלטים עוינים, אז מה תעשו?, יש גבול לשליטה על מפגינים". השופטת ביניש אמרה: "כבר היו הפגנות בימים קשים, ההפגנות הן חלק מימים קשים, בימים שקטים לא צריך הפגנות".

אחד ממארגני ההפגנה עורך הדין מיכאל ספרד אמר כי "אנו קוראים לציבור השוחר שלום להגיע ולמחות נגד המלחמה. מלכתחילה מדובר היה בתנאי ביזארי חסר הגיון ובלתי חוקי אני שמח שהמשטרה ירדה מהעץ אבל אני רק מקווה שמחר היא לא תעלה על עץ אחר ותאפשר להפגנה להתנהל ולאנשים להביע את מחאתם".

ח"כ דב חנין (חד"ש), יו"ר עמית של השדולה לזכויות האדם בכנסת, ברך על התוצאה, וקרא לאנשי השלום בישראל להתייצב בהמוניהם בהפגנת המחאה: "זה הזמן להשמיע קול ברור וחד: לעצור את האש, לייצר רגיעה אמיתית שתכלול הפסקת אש, פתיחת המעברים, והסכם חילופי שבויים ואסירים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully