וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע בטווח הירי: 2 רקטות נפלו בעיר

יהושע בריינר ונעמה טלמור

31.12.2008 / 1:10

ההחלטה שלא לפתוח את מוסדות החינוך בעיר התקבלה לאחר שרקטות נפלו בסביבתה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: נעמה דרור)

מוסדות החינוך בבאר שבע ובקיבוץ חצרים לא יפתחו הבוקר (רביעי). כך החליט פיקוד העורף בעקבות נפילת שלוש רקטות בבאר שבע ובסביבתה. כמו כן, לא יתקיימו לימודים בחצרים ובכל היישובים בטווח של 30 ק"מ מרצועת עזה.

אמש נפלו בבאר שבע שתי רקטות, אחת מהן בגן ילדים בשכונת מגורים והשנייה בשטח פתוח. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לגן. 34בני אדם לקו בחרדה. טרם הנפילות, נשמעה אזעקה ברחבי העיר וביישובים הסמוכים. זמן קצר לאחר מכן נפלה רקטה מצפון לבאר שבע. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתוך כך, שתי רקטות נפלו אמש באופקים ושתיים באשקלון. מאחת הרקטות שנפלה באשקלון נפצע קצין הביטחון של העירייה, דודו כהן. כהן היה בדרכו לאזור נפילת הרקטה הראשונה - בשטח פתוח בלב שכונת מגורים - כאשר לפתע נחתה השנייה ופגעה סמוך לבניין מגורים באותה שכונה. כתוצאה מכך הוא נפצע באורח קל מרסיסים ברגלו.

כהן הוא אחיו של שר הדתות יצחק כהן (ש"ס), גם הוא תושב אשקלון. סמוך לביתו של שר הדתות כבר נפלו שלוש רקטות. "אני אחד מתוך 120 אלף תושבים והעובדה שאני שר לא עושה אותי פחות פגיע מאחרים, אמר כהן לוואלה! חדשות, "אנחנו ממשיכים להתפלל ומחזקים את חיילי צה"ל, שימשיכו בפעילות הצבאית ויביאו להפסקת הירי. אני מקווה שגם עם אחי וגם עם יתר הפצועים המצב יסתדר והמצב הקשה ייגמר".

"הפנמנו את זה שגם אנחנו תחת מתקפה"

בשעות הערב המוקדמות אתמול נפלו רקטות בשטחה של המועצה האזורית שער הנגב, באשקלון ובאשדוד. למעט כמה אנשים שלקו בחרדה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

קודם לכן, רקטת קסאם פגעה ישירות בחדר אוכל בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב וגרמה נזק למבנה. לא היו נפגעים. בנוסף, שתי רקטות גראד נפלו ליד רהט ובאזור באר טוביה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק, אך מספר בני אדם לקו בחרדה. עוד רקטות נפלו בקריית גת, אשקלון, שדרות, נתיבות והמועצה האזורית אשכול. גם במקרים אלה לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למבנים.

ראש מועצת באר טוביה דרור שור אמר לוואלה! חדשות כי "התושבים כבר הפנימו את העובדה שגם הם תחת מתקפה". לדבריו, "אנחנו ערוכים לקראת אפשרות של המשך הירי. כרגע אנחנו בכוננות ביחד עם כוחות פיקוד העורף והמשטרה על מנת להמשיך ולטפל בתושבים".

"אני לא יודע איך נוכל להמשיך"

בשעות הבוקר נפלו שלוש רקטות קסאם בתחום העיר שדרות. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית בעיר, וגרמה לפציעתו באורח קל מאוד של תושב אחד, שנפגע בפניו. שני בני אדם לקו בחרדה ונזק כבד מאוד נגרם למבנה. רקטה נוספת התפוצצה סמוך למבנה בו התקיימה ישיבת ועדת החינוך של הכנסת, שהתכנסה הבוקר בעיר. חברי הוועדה, שיצאו בתום הישיבה, שבו למבנה שניות לפני נפילת הרקטה. רקטה שלישית נפלה בשטח פתוח.

תושב שדרות פרוספר פרץ היה במכולת המשפחתית בשעה שרקטת הקסאם התפוצצה במרחק של עשרה מטרים ממנו. "רצתי מהר, וראיתי בן אדם שוכב עם הרבה דם", סיפר לוואלה! חדשות, "בעזרת היד וחולצת טריקו חסמתי לו את שטף הדם, ובמצב הזה המתנתי עד שהגיעו אנשי מגן דוד אדום כדי לטפל בו".

הבית שנפגע נמצא בשכונה שבסביבתה נפגעו עוד בתים רבים בשנים האחרונות. סמוך אליו הוחל כבר בבניה של חדר מוגן, אך היא טרם הושלמה. "גם אצלנו בבית התפוצץ כבר קסאם פעם אחת ואני מכיר את ההרגשה", המשיך פרץ, "זה נורא, פשוט נורא. אני לא יודע איך נוכל להמשיך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully