וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 הרוגים בעזה, משרדיו של הניה הופצצו

ניר יהב ויהושע בריינר

29.12.2008 / 8:03

חיה"א הפציץ הלילה גם סמוך לביתו של מנהיג חמאס וכן את האוניברסיטה האיסלמית. לדברי הפלסטינים, מתחילת המבצע נהרגו 313 בני אדם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

צה"ל ממשיך לתקוף בעזה: בתקיפה של חיל האוויר הבוקר (שני) הופצצו משרדיו של ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה. בתוך כך, חיל הים תקף כלי שיט שככל הנראה העביר אמצעי לחימה וכן מוצבים של חמאס. הפלסטינים דיווחו כי במהלך הלילה נהרגו בהתקפות צה"ל 11 בני אדם, ביניהם ילדים. מתחילת המבצע נהרגו ברצועה 313 בני אדם ונפצעו כ-1400.

גורמים פלסטינים טוענים כי במהלך הלילה תקף חיל האוויר מספר יעדים, ביניהם מבנה הסמוך לביתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. כמו כן הותקפה האוניברסיטה האיסלמית ברצועת עזה. בתקיפות נהרגו שבעה בני אדם, בהם תינוק ושלושה אחים. מצה"ל נמסר בתגובה כי חיל האוויר תקף הלילה מספר יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה, ביניהם מוצבים, אתר ייצור אמצעי לחימה ומרכז מחקר ופיתוח אמצעי מלחמה ההמוקמים בשטח האוניברסיטה האיסלמית.

אתמול בערב מסרו מקורות פלסטינים כי צה"ל תקף יעדים במערב העיר עזה. לדבריהם, בתקיפה הושמדו מטה המודיעין הכללי ומטה הוועד האולימפי בעזה. בנוסף, לפי דיווח ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה, בתקיפת חיל האוויר נהרג מפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בביתו באזור אל-קרארה הסמוך לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. לפי הדיווח, התקיפות הישראליות היו במספר אזורים ברחבי הרצועה וכוונו נגד בתים, מסגדים ומבנים של אגודות צדקה.

מוקדם יותר אתמול תקפו כלי טיס של חיל האוויר במחנות הפליטים ג'בליה וסג'עיה ובחאן יונס שבצפון רצועת עזה. ככל הנראה, התקיפה כוונה נגד מחרטות לייצור רקטות קסאם. עד כה לא דווח על נפגעים. מדובר צה"ל נמסר, כי חיל האוויר מבצע תקיפות של מספר יעדי חמאס ברחבי הרצועה, אך לא נמסרו פרטים נוספים על התקיפות.

אחר הצהריים גם תקפו כלי טיס של חיל האוויר מנהרות בצדו הפלסטיני של מעבר רפיח. הפלסטינים מסרו כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה. עדי הראייה הוסיפו כי שמעו בין 10 ל-15 פיצוצים לאורך ציר פילדלפי. לפי דיווח נוסף, כלי טיס ישראלים שיגרו 20 טילים לעבר חוליית חמושים באזור רפיח. מהדיווח עולה כי יש נפגעים כתוצאה מהירי. "האדמה רעדה מעוצמת ההפצצות", מסרו עדי הראייה. דובר צה"ל מסר בתגובה כי יותר מ-40 מנהרות הופצצו מהאוויר. לפי ההודעה, המנהרות שימשו להברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה.

עוד דווח כי פלסטינים פרצו את גדר הגבול עם מצרים. בתגובה ירו כוחות הביטחון המצרים לעבר האזרחים הפלסטינים שנמלטו לשטחם. לפי אחד הדיווחים, בחילופי האש נהרג צעיר בן 21. בחילופי אש עם פלסטינים שניסו לפרוץ את הגבול סמוך לרפיח, נהרג שוטר מצרי. מנהלת החירום במשרד הבריאות ברצועת עזה החלה להעביר פצועים פלסטינים לבתי החולים במצרים דרך מעבר רפיח.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות, כי "התקיפה ברפיח היא פגיעה אנושה בציר המרכזי של הברחת אמצעי לחימה לתוך הרצועה. התקיפה מהווה נדבך מרכזי מאוד בכל השלב הראשון של מבצע 'עופרת יצוקה'".

ארגון הצלב האדום הבין לאומי דיווח הערב כי בתי החולים ברצועת עזה קורסים ואינם מסוגלים להתמודד עם נפגעי הפצצות חיל האוויר הישראלי. כמו כן נמסר בהודעת הארגון כי בתי החולים זקוקים בדחיפות לציוד רפואי ולאנשי רפואה.

ישראל הפיצה מאות כרוזי אזהרה

מקורות פלסטינים דיווחו מוקדם יותר כי ישראל הפיצה מאות כרוזים באזור המבקשים מתושבי רפיח לפנות את בתיהם מחשש שייפגעו בהפצצות הישראליות. בנוסף, דיווחו המקורות כי ישראל הפיצה כרוזים המזהירים את התושבים שלא לשתף פעולה עם הארגונים החמושים הפלסטינים וקוראים להם לגלות היכן מסתתרים אותם חמושים.

לדברי הפלסטינים, מאז תחילת מבצע "עופרת יצוקה" נהרגו כ-313 פלסטינים בעזה ונפצעו למעלה מ-1,400. הבוקר תקף חיל האוויר את מטה ה"סראיא", מתחם מנגנוני הביטחון בעיר עזה,לפי אחד הדיווחים, בתקיפה נהרג ילד ונפצעו מספר בני אדם נוספים. מהמקום נראה עשן סמיך המיתמר לאוויר ונראה שהמקום הושמד לגמרי. עשרות אנשים הגיעו כדי לנסות ולבדוק אם יש פצועים במקום. כמו כן, הופצצו מטה מושל רפיח ובניין עיריית בית חאנון. בצהרים דיווחו פלסטינים כי שניים נהרגו כשחיל האוויר שיגר טיל לעבר רכב אזרחי בג'בליה.

מוקדם יותר, דובר משטרת חמאס, איסלם שהואן, הודיע כי כוחות צה"ל השמידו את כל מטות משטרת חמאס בעזה. בנוסף, דווח על הרוג בג'בליה ועל הרוג בשכונת א-זייתון שבעיר עזה כתוצאה מתקיפות חיל האוויר. כמו כן, דווח על 10 פצועים בתקיפה שכוונה נגד מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully