וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצופים לטיס: 50% מהטייסים מתנועות נוער

יהושע בריינר

25.12.2008 / 14:01

כמחצית מבוגרי קורס הטיס שיסתיים היום הינם בוגרי תנועות נוער. "מקנים לך ערכים של אהבת הארץ, זה נותן מוטיבציה להתגייס ליחידות מובחרות"

בעידן המחשבים מרבית בני הנוער כבר אינם יוצאים הרבה מהבית, אבל מסתבר שדווקא משתלם להיות בתנועת נוער. כמעט מחצית מבוגרי קורס טיס שיסתיים היום (חמישי) הינם בוגרי תנועת נוער, כאשר אחד מכל ארבעה מהטייסים החדשים הינו בוגר תנועת 'הצופים', כך עולה מנתונים שמפרסם חיל האוויר. היום בצהריים ייערך בבסיס חצרים טקס הענקת כנפי הטיס, כשאפילו מזג האוויר לא צפוי לשבש את המטס החגיגי, זאת לאחר שהמטס בוטל במסדר הענקת הדרגות שנערך ביום שלישי האחרון בשל תנאי ראייה לקויים.

"אני לא יודע אם יש משהו בסנדוויץ' עם השוקולד שאוכלים בשבט שגורם לך להיות טייס", אומר לוואלה! חדשות סגן טל, בוגר שבט 'שחף' בצופי הרצליה שמסיים היום את הקורס במגמת קרב. "יחד עם זאת, אין לי ספק שלתנועה יש חלק גדול בכך שהפכתי להיות איש צוות אוויר. בצופים מקנים לך הרבה ערכים גם של אהבת הארץ, ובסופו של דבר זה נותן מוטיבציה גבוהה להתגייס וללכת ליחידות מובחרות. הדברים שלמדתי בתנועה נתנו לי המון בקורס, כמו התמודדות עם כישלונות ועבודת צוות, ואין ספק שזה משפיע גם במהלך הטיסה".

לדברי טל, הוא מודע היטב לכובד האחריות שהוא נוטל על עצמו. "אני מבין את הכח והעוצמה שנותנים לי בכך שאטיס מטוס קרב, אבל אני גם יודע שעם כל זה מגיעה גם אחריות גדולה ובעיקר היכולת לדעת להשתמש בעוצמה הזו בחוכמה". טל צפוי להמשיך כעת בקורס אימון מתקדם הנועד לבוגרי מגמת קרב בקורס טיס.

על פי נתוני חיל האוויר יכולים גם הקיבוצים להיות מרוצים. בניגוד לקורס הקודם, שם לא סיים אף קיבוצניק את הקורס, כיום הם מהווים 7% מהבוגרים. לעומת זאת, על אף מעבר בסיסי חיל האוויר לדרום הארץ, חלה ירידה במספר הבוגרים הדרומיים, המגיעים הפעם ל-7% אחוזים בלבד. לעומת זאת, 62% מהבוגרים מתגוררים במרכז הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully