וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים צחוק מהחוק

26.12.2008 / 8:45

חברי הכנסת ה-17 הציעו לא מעט הצעות חוק פרטיות, שהקשר בינם לבין המציאות רופף משהו. חלק מהחוקים בעלי כוונות טובות, רובם לא ממש תורמים לחיינו. חלק ב'

הפסקה לצורך הליכה לשירותים

יוזמי ההצעה: חברי הכנסת שלי יחימוביץ', דוד טל ויעקב מרגי.

משפט המחץ: "הפסקה בעבודה לצורך הליכה לשירותים תיחשב כחלק משעות העבודה. המחוקק הניח אז, ככל הנראה, כי אין צורך לקבע בחקיקה זכות כזאת שהיא מובנת מאליה. לצערנו, הולך וגדל מספר מקומות העבודה בענפי המסחר והשירותים, המתעלמים מזכותו הבסיסית של העובד ללכת לשירותים על פי צרכיו. מצב זה מביא לפרקים את העובדים לנקוט באמצעים "יצירתיים" שיש בהם סיכון חיים של ממש, כגון הימנעות משתייה של נוזלים במהלך שעות העבודה".

איך זה ישפיע על חיינו: אלה שנדפקים על ידי המעסיקים לא ימצאו בזה נחמה, גם ככה המצב שלהם חרא.

כמה זה פרקטי: מי יכול לאכוף חוק כזה? מישהו יתלונן בבית הדין לעבודה? כבוד השופט, לא שתיתי כל היום כי ידעתי בוס גדול לא ירשה הולך לשירותים? עדיף לחייב ענפי משק מסוימים להעניק הפסקה לעובד כל מספר שעות, ובעיקר לאכוף את זה.

איסור מימון מופעי תרבות וספורט בהשתתפות משתמטים

יוזם ההצעה: חבר הכנסת ישראל חסון.

משפט המחץ: "לפי נתוני אכ"א תופעת ההשתמטות מהצבא הלכה ותפסה תאוצה בשנים האחרונות. תופעה זו נובעת בין השאר כתוצאה מחוסר הבושה שאפיין בעבר את אלה שבחרו לא לשרת שרות צבאי או לאומי, וכיום הפכו לחלק מקבוצה לא מבוטלת בחברה הישראלית. לא יתנו (למדינה) לא יקבלו (מהמדינה)".

איך זה ישפיע על חיינו: יהיו שיברכו על צעד שכזה, ובכך יקדמו אותנו עוד צעד אחד פנימה אל עבר מדינת הקסרקטין, ממנה אנו מנסים להיגמל.

כמה זה פרקטי: אמנים נחשבים למובילים חברתיים, ויש המוצאים בהם מקורות השראה, אבל מה יקרה אם המדינה תזמן בטעות אמן חרדי או ערבי-ישראלי לשיר או להציג באחד ממופעיה? אז מישהו כבר יזעק שזו גזענות. כשני מיליון איש מאוכלוסיית ישראל הנוכחית קיבלו מהמדינה אישור לא לעשות צבא, וכבר קראנו ושמענו כי צעירים רבים קיבלו תעודת פטור משרות צבאי, שאינו נובע מחוסר התאמת המועמד לשירות, אלא מעודף כח אדם. עכשיו לך תסתכל בציציות של כל פליט כוכב נולד...

תיקון לחוק לימוד חובה - משך שנת הלימודים

יוזם ההצעה: חבר הכנסת שמואל הלפרט.

משפט המחץ: "שנת לימודים במוסד חינוך, תתקיים במשך 11 חודשים. ממחקרים רבים שנעשו לאחרונה, עולה תמונה קשה וכואבת, של תלמידים רבים שהחופש הגדול, שנע בין חודשיים לחודשיים וחצי, ללא מסגרת מתאימה, גורם להם לנזקים חינוכיים ונפשיים קשים. חלקם, מתקשים לחזור למסגרת חינוכית לאחר חופשה כה ארוכה. חלקם, מחוסר מעש נסחפים לאלימות ולפשע – וגם אם חזרו לבית הספר, חזרו אלימים ומופרעים".

איך זה ישפיע על חיינו: נתעלם מהנוסח המעט עילג ונתמקד בעיקר - כל הורה לילדים בני 6 עד 12 יאמץ את החוק בשתי ידיו, וגם המעסיקים יהיו מרוצים. אבל כאן מגיעה העקיצה: בני העשרה יעבדו פחות בקיץ, ולכן ישנוררו יותר כסף בחורף. לא נרחיב על צמצום פעילותם של הקייטנות, דבר שישפיע על ענפים נוספים במשק (אבטחה, מועדוני נופש, חברות טיולים, חברות הסעה ועוד).

כמה זה פרקטי: ממש לא. החופש הגדול היא זיכרון הילדות שמנסה הלפרט לקחת מהדור הבא. חוץ מזה, מי מסוגל לשבת 11 חודשים בשנה בכיתה? התלמידים רק יהפכו עצבניים ואלימים יותר. הלפרט, הפוסל במומו פוסל. חברי הכנסת נמצאים חצי מהשנה בפגרה, במקום לפתור את מצוקת המקום בכיתות או את האלימות בבתי הספר. הלפרט, נסכם זאת כך: שב 11 חודשים בכנסת ותתחיל לעבוד.

תיקון חוק רמת הגולן - ביטול החוק

יוזם ההצעה: חבר הכנסת מוחמד ברכה.

משפט המחץ: "החוק תקבל בכנסת בשנת 1981, ערב הבחירות לכנסת...מוצע לבטל את החוק ולהחזיר את המעמד של שטח כבוש על פי האמנות הבינלאומיות בכל שטחי רמת הגולן על כל המשתמע מכך, כולל איסור שינוי המצב הקיים בשטח קרי: הקמת התנחלויות, הטלת מסים, שליטה על משאבי המים ושינויים דמוגרפים כלשהם...ביטול חוק רמת הגולן יהווה צעד חשוב לקידום תהליך השלום בין שתי המדינות".

איך זה ישפיע על חיינו: זה בסדר, אפשר להמשיך לגלוש על השלג בחרמון, לנגב חומוס בברכת רם ולטייל בנחל יהודיה. הגולן נשאר בשלטון ישראל – עם או בלי חוק, עם או בלי הסכמה בינלאומית – ועד שלא תפרוץ מלחמה או ייחתם הסכם שלום, ההצעה של ברכה שווה את הנייר עליה נכתבה.

כמה זה פרקטי: ברכה, הרי אתה לא תמים, אז הנה, יופי, הצלחת לחולל עוד מהומה קטנה...

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תיקון פקודת התעבורה - הוזלת תעריפי נסיעה לנוסעים בעמידה בתחבורה ציבורית

יוזם ההצעה: חבר הכנסת יעקב כהן

משפט המחץ: "לא יעלה על הדעת, שאדם העומד בנסיעה, באי-נוחות ובחוסר בטיחות, ישלם מחיר הזהה למי שנוסע בישיבה בבטיחות ובנוחות. מוצע בחוק להפחית באופן משמעותי את דמי הנסיעה ,לעומדים מהעדר מקום ישיבה,דבר אשר יפצה את הנוסע על עגמת הנפש וכן יתמרץ את חברות התחבורה למגר את התופעה למינימום".

איך זה ישפיע על חיינו: אפשר למצוא היגיון מסוים בבסיס טענתו של ח"כ כהן, אך זה ניסיון למצוא פתרון כולל לבעיה נקודתית. היום, בעידן בו הרכב הפרטי דומיננטי, הצפיפות בתחבורה הציבורית קיימת בקווים מסוימים ובשעות מסוימות, ואם ימצאו פתרון לבעיה הזו, כולם יישבו על מקומם בשלום.

כמה זה פרקטי: לחלוטין לא. האם אחרי ש"הדרת פני זקן" וקמת ממושבך עבורו, הנהג יחזיר לך חלק מהכסף? האם מישהו שהחל את הנסיעה בעמידה בתוך האוטובוס הצפוף ובהמשך מצא כיסא פנוי, יעביר לנהג את ההפרש הרצוי? יותר טוב שכהן וחבריו ימצאו דרך להוזיל את מחיר התחבורה הציבורית, יפעילו קווים נוספים וישפרו את השילוב בין רכבת לאוטובוס.

איסור הקמת מדינה ערבית פלשתינית ממערב לירדן

יוזם ההצעה: חבר הכנסת אריה אלדד

משפט המחץ: "מדינת ישראל לא תאפשר הקמתה של מדינה ערבית פלשתינית בעבר הירדן המערבי. הפלשתינים יוכלו לנהל באורח חופשי את חייהם במסגרת של ממשל עצמי ולא של מדינה ריבונית עצמאית. כך למשל, פעולתם בנושאי חוץ, ביטחון, הגירה ואקולוגיה תוגבל בהתאם לאילוצים הנובעים מהצרכים הקיומיים, הביטחוניים והלאומיים של ישראל".

איך זה ישפיע על חיינו: היוזמה של אלדד לא תשפיע על חיינו כהוא זה, בדיוק כפי שכל יוזמות השלום, הוועידות הבינלאומיות להשגת הסדר, ה"תנו לצה"ל לנצח", והמבצעים הצבאיים, לא שינו את פני המציאות בין הירדן לים.

כמה זה פרקטי: אריה אלדד הוא איש ישר, רב זכויות והכנסת הייתה מקום טוב יותר אם היו בה עוד פרלמנטרים שכמותו. באמת. אפשר לחוקק עוד אלף חוקים דומים לזה, אבל ההתקוממות הלאומית הפלסטינית - אלימה כדיפלומטית - לא תיחלש. מתישהו, זה ייצרב גם לאלדד בתודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully