וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: "משק המים בשפל חסר תקדים"

פנחס וולף ואייל דץ

21.12.2008 / 13:30

שר התשתיות סקר בישיבת הממשלה את מצב משק המים וקרא להגביר המאמצים לחיסכון. החברה להגנת הטבע: "לייבא מים מטורקיה"

שר התשתיות הלאומיות בנימין (פואד) בן אליעזר, עדכן הבוקר (ראשון) את חברי הממשלה אודות מצב משק המים ודיווח על המשך הידרדרותו. בן אליעזר יחד עם מנהל הרשות הממשלתית למים וביוב, פרופסור אורי שני קראו לאזרחים להדק את החגורה ולחסוך במים. "לפנינו שנתיים קשות מאוד עד שיוקמו מתקני ההתפלה, ובזמן הזה הציבור חייב להדק את החגורה עד כמה שניתן. אנו כממשלה נידרש לקבל החלטות קשות ומהותיות ועל כולנו להיות ערוכים לכך".

בן אליעזר ושני הציגו בפני הממשלה את הנתונים בדבר כמות המשקעים שירדו ברחבי הארץ בחורף הנוכחי. לדבריו, כמות המשקעים שירדה עד היום ברחבי הארץ מהווה כ-40% בלבד מהכמות הרב שנתית הממוצעת באזור הכינרת וההרים וכ-70% באזור החוף וכמו כן גם כמות המים במקורות הירדן הגיעו לשפל חסר תקדים. לדברי שני הסיכויים שגירעון זה יושלם בחודשים הקרובים נמוך ביותר.

בן אליעזר ושני פירטו גם את הצעדים הננקטים על מנת להתמודד עם המחסור. צעדים אלה כוללים הגברת השימוש במי קולחין, הקמת מתקני התפלה חדשים בשורק ובאשדוד והמשך ההסברה לציבור בדבר נחיצות החיסכון במים. לדברי בן אליעזר לא תהיה מניעה מלהוריד את גודל מכסות המים המסופקות לאזרחים ולחקלאים, דבר שעלול לפגוע בפרנסתם.

"ניתן לייבא מים מטורקיה תוך שנה"

בתוך כך, פנתה הבוקר החברה להגנת הטבע לבן אליעזר ושני בדרישה לבחון ברצינות את החלופה של ייבוא מים מטורקיה, זאת במקביל להקמת מתקני התפלה. לטענת החברה, מתקני התפלה גורמים להגדלת ייצור החשמל, עלייה בזיהום האוויר, הזרמת ברזל לים ותפיסת שטחים פתוחים ערכיים ואילו ייבוא מים הוא פתרון סביבתי, נקי יותר, צורך פחות אנרגיה וזול יותר.

לטענתם, "ממידע שהגיע אל החברה, עולה כי קיימת טכנולוגיה שפותחה להבאת המים מטורקיה בעלות תחרותית למחירי ההתפלה ועם השפעות סביבתיות נמוכות בהרבה". עוד טוענים בחברה כי הבאת מים מתורכיה בכלי שיט איננה כרוכה בהקמת מפעלים לאורך החוף דבר שגם הוא מקטין את הפגיעה בסביבה. "גמישות התפעול של המערכת לאורך שנים גדולה בהרבה והיא עשויה להיות זמינה לאספקה תוך כשנה", אמרו אנשי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully