וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתח עם ערביי ישראל מסוכן מהאיום האירני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.12.2008 / 14:46

שרת החינוך יולי תמיר שהזהירה מהקרע בין ערבים ליהודים בישראל, והביעה חשש כי ההבדלים יחודדו בתקופת הבחירות

"האיום של התפרקות פנימית בין יהודים וערבים בתוך ישראל גדול מהפצצה האירנית", כך אמרה היום (חמישי) שרת החינוך יולי תמיר בכנס ביפו שיזם הפורום להסכמה אזרחית, בנושא יהודים וערבים בישראל. לדברי תמיר, "אחת הטרגדיות היא שלא רק מערכת החינוך יכולה לפתור את בעיית השיויוון. אנחנו עושים מאמץ לסייע לערבים להשתלב בשוק העבודה אבל זה לא תמיד עובד".

לדברי השרה, נושא החיים משותפים הוא נושא פוליטי שנוי במחלוקת. היא הביעה חשש כי יכול להיווצר מצב שבתקופת הבחירות ואחריה, תהייה נטייה לחדד את ההבדלים בין יהודים וערבים בישראל. "בקלות מאוד שר חינוך יכול להתסיס את מערכת היחסים ולהביא אותם לנקודת משבר. אנחנו לא רחוקים משם".

תמיר דיברה על הוועדה הציבורית לגיבוש מדיניות לחיים משותפים שהיא יזמה את הקמתה ואמרה שוועדה זו התחילה תהליך לנסות ולגבש תוכנית פעולה לטיפול בנושא חינוך לחיים משותפים. מסקנות הוועדה אמורות להיות מוגשות לשרת החינוך ב 11.1.2009. לדברי השרה, "התהליך הזה אינו פשוט, חלק מהמורים מההורים ומהילדים מפחדים משום שלרבים מהם לא יצא לפגוש ערבי מימיו. כאן מדובר בתהליך שצריך להיבנות לאט".

חיים בחברה מעוותת

תמיר התייחסה בדבריה לשערורייה שעוררה כאשר הכניסה לספרי הלימוד את נושא הנכבה. "מדובר בשורה וחצי שנכנסו לספר לימוד של כיתה ג'. נתניהו שתוקף את זה מעולם לא ראה שמדובר בשורה וחצי בלבד. בנוסף, ועדה מקצועית לפני שש שנים הכניסה את המשפט הזה לספר".

יו"ר ועדת החינוך בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאור התייחס לחינוך הערבי. "החינוך הערבי הגיע לנקודת משבר", אמר. "הפערים בין יהודים וערבים בישראל גדולים יותר מכל מדינות המערב ואף ממדינות עולם שלישי. יש משבר עמוק בקידום החינוך ובהקצאת תקציב. כאשר ילד יהודי מקבל פי שישה מאשר ילד ערבי - המשמעות היא שאנחנו חיים בחברה מעוותת, לא דמוקרטית ולא יהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully