וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטובוס תיירים התהפך בנגב: 25 הרוגים

נעמה טלמור ויוסי מדריסוביץ'

16.12.2008 / 15:14

אוטובוס של תיירים מסנט פטסבורג שברוסיה הידרדר לתוך תעלה סמוך לבסיס עובדה על כביש מצפה רמון- אילת. 33 פצועים פונו לבתי החולים באזור

אוטובוס תיירים התהפך בצהרים (שלישי) סמוך לבסיס עובדה בכביש מצפה רמון - אילת. ממגן דוד אדום נמסר כי 25 בני אדם נהרגו בתאונה, 34 פצועים פונו לבית החולים יוספטל באילת, מחציתם פצועים באורח קשה. בהמשך פונו חמישה פצועים לבית החולים סורוקה בבאר שבע, במצב קשה עם פגיעות ראש. שניים פונו לבית החולים להדסה עין כרם בירושלים ושניים לתל השומר.

כדי להתמודד עם העומס הוטסו חלק מהפצועים לבתי החולים "סורוקה" בבאר שבע ו"ברזילי" באשקלון. באוטובוס נסעה קבוצה של סוכני תיירות מהעיר סנט פטרסבורג ברוסיה. מחקירה ראשונית עולה כי האוטובוס הידרדר לתוך תעלה בזמן שניסה לעקוף אוטובוס אחר.

30 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ הוזעקו למקום וכן שלושה מסוקים של חיל האוויר. חלק מהפצועים טופלו תחילה בשטח ופונו לאחר מכן על ידי מגן דוד אדום לבית החולים.

"יוספטל" במצב כוננות

בבית החולים "יוספטל" באילת הוכרז על מצב כוננות מיוחד. בית החולים אינו ערוך לטיפול באירועים בסדר גודל שכזה. בבית החולים ישנן 65 מיטות ושלושה חדרי ניתוח בלבד. "יוספטל" מתפקד בדרך כלל כבית חולים המעניק טיפול ראשוני בלבד, ולרוב מקרי חירום מוטסים אל בתי החולים ברחבי הארץ. משרד הבריאות קרא לרופאים ואחיות ממקצועות הטראומה הנמצאים בבתי מלון באילת להתנדב ולסייע לבית החולים בהקדם האפשרי. כמו כן, פראמדיקים של מד"א יוטסו לאילת כדי לתגבר את מערכי החירום בעיר.

מנכ"ל מד"א אלי בין דיווח לוואלה! חדשות מבית החולים "יוספטל": "ישנה המולה גדולה אך ישנם צוותים גדולים ומיומנים שמטפלים בפצועים. אנחנו במד"א עושים הערכות מיוחדת על מנת לשנע את הפצועים שנפצעו באורח קשה לבתי החולים ברחבי הארץ. אנחנו נעזרים במסוקים של חיל האוויר. כמו כן יעלה בקרוב לאוויר מטוס תובלה מסוג "קרנף" של חיל האוויר, ובעזרתו יועברו למרכז הארץ 15 פצועים בדרגות פציעה שונות". בין הוסיף ואמר כי: "למרות כל המיומנות, הניסיון וכל המראות שראינו במהלך הקריירה, זה היה מחזה קשה ונורא, אבל עלינו סומכים ואנחנו נעשה הכול על מנת לסייע".

מד"א פתח מרכז מידע למשפחות התיירים המעורבים בתאונת האוטובוס והמתגוררים בחו"ל כדי לקבל מידע על מצב יקיריהם. המרכז מאויש בדוברי רוסית. מספר הטלפון 972-37344013+.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully