וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכת פרס נובל: "לשחרר את הבלוגר האירני"

15.12.2008 / 20:15

זוכת פרס נובל לשלום אירנית, מבקשת מהשלטונות בארצה לשחרר את הבלוגר האירני, שנעצר לפני כחודש וחצי בחשד לסיוע לישראל

פעילת זכויות האדם האירנית וזוכת פרס נובל לשלום שירין עבאדי, קראה היום (שני) לשחרר את הבלוגר האירני חוסיין דרחשאן, שעל פי דיווחים נעצר באחרונה בחשד לריגול לטובת ישראל. דרחשאן בן ה-33 נושא גם באזרחות קנדית ואחת מידידותיו סיפרה לכלי תקשורת בטורונטו כי הוא נעצר באחד בנובמבר במהלך ביקור באירן.

לפני המעבר לקנדה בשנת 2000, שימש דרחשאן כעיתונאי בטהרן ולאחר שפרסם הוראות פשוטות בשפה הפרסית לבניית אתרי אינטרנט, פרחה תרבות הבלוגרים המקומית. לפני הדיווחים על מעצרו, הציג דרחשאן עמדות חיוביות כלפי הממשל האירני.

פעילת זכויות האדם עבאדי שזכתה בשנת 2003 בפרס נובל, כינסה היום בלונדון מסיבת עיתונאים ובה סיפרה כי נחשפה לדיווחים אודות מעצרו של דרחשאן. לדבריה, "כל מה שאני יכולה לומר הוא שאני מאוד מקווה שהוא ישוחרר במהרה, מכיוון שכלא הוא לא מקום לעיתונאים ולבלוגרים". גורמים במערכת המשפטית של אירן טוענים שאין להם שום מידע אודות המקרה.

דרחשאן ביקר בישראל בשנת 2006. קצת לפני הטיסה לתל אביב הוא הספיק לכתוב בבלוג שלו: "הנסיעה שלי עלולה לגרום לכך שלא אוכל לחזור לאירן. מאז שאירן ניתקה את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, הביקור לשם נחשב בלתי חוקי. אבל לא אכפת לי, למרבה המזל אני אזרח קנדה ויש לי הזכות לבקר בכל מדינה שארצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully