וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוף אחרי טראומה

אייל דץ

14.12.2008 / 13:20

קופים שהוברחו לארץ בצורה לא חוקית, כאלה שעברו התעללות ואף ניסויים מדעים, מגיעים לשיקום במקלט הקופים. הם זקוקים לכל תרומה אפשרית כדי להחזירם לסביבתם הטבעית בהקדם

בשולי פארק הקופים, במקום מבודד שאליו לא מגיעים אלפי האנשים שפוקדים את הפארק מדי שנה, נמצא מקלט הקופים. המקלט משמש בית לקופים במצוקה. במקלט מצויים קופים ששרדו ניסיונות שנעשו בהם במעבדות, וקופים שהוברחו לארץ והמשטרה הצליחה לאתרם ולהעבירם למקלט. במקלט הם עוברים תקופת שיקום פיזי ונפשי לפני העברתם למקומות קבע בעולם. הקופים לא נמכרים, אלא ממשיכים להיות בבעלות המקלט גם במקומות המחייה הקבועים אליהם הם מועברים. למעלה מ-200 קופים במצוקה שוקמו בשנים האחרונות במקלט.

חלק מהקופים שמגיעים למקלט הם כאמור ניצולים ממקומות שונים שבהן נעשים בהם ניסויים. לדבריו של תמיר לוסקי, הנציג בישראל של הארגון הבינלאומי נגד ניסויים בבעלי חיים InterNICHE, כמות הקופים בארץ שנעשים בהם ניסויים לא ברורה. זאת עקב העובדה כי מרבית הניסויים נעשים על ידי הצבא שמסרב לחשוף נתונים מלאים על מספר הקופים. לטענתו של לוסקי "בהתבסס על הנתונים החלקיים שפורסמו ע"י משרד הביטחון עבור השנים 2000-2004, עולה כי 75% מהקופים בישראל משמשים בניסויים של מערכת הביטחון. לפיכך, ניתן להעריך כי ב-2006 בוצעו ניסויים ב-136 קופים לפחות". בנוסף, ידוע כי ב-2006 דווח על שימוש ב-34 קופים על ידי האקדמיה והתעשייה.

צעצועים יתקבלו בברכה

ארגונים למען זכויות בעלי חיים מנהלים כבר למעלה מעשור מספר מאבקים נקודתיים נגד מקומות שבהן מתקיימים ניסויים בבעלי חיים. המוכר שבהן הוא חוות הקופים במושב מזור ליד פתח תקווה, חווה מסחרית לרביית קופים לניסויים. מאבקים נוספים מתנהלים נגד מוסדות לימוד אקדמיים שבהן, על פי הנתונים של האגודה נגד ניסוים בבעלי חיים בישראל, מומתים כל שנה על שולחנות הסטודנטים בלימודי תואר ראשון במדעי-החיים כ-20,000 בעלי-חיים. מאבק נרחב מתנהל גם נגד חברות קוסמטיקה.

בינתיים, זקוקים בפארק הקופים בבן שמן למתנדבים ולתרומות. לדבריהם, הם ישמחו למתנדבים שיגיעו למקום לתקופה ארוכה על מנת לעזור בתפעולו. בנוסף הם זקוקים לתרומות - בעיקר צעצועים גדולים של ילדים כמו אופניים, כדורי רגל וסל, בריכות מים קטנות מפלסטיק קשיח, ארגזי עץ, ועוד כל מיני צעצועים שלא עלולים להיבלע או להישבר בקלות. מלבד צעצועים דרושים גם שמיכות, דליים, גלגלים, מברשות, חבלים עבים, כסאות שיכולים להפוך לנדנדות, מגלשות, צעצועי גינה ועוד. את התרומות אפשר יהיה להעניק במוקדים שונים בתל-אביב, חיפה ואזור מודיעין

לפרטים נוספים ניתן לפנות לבילהה במייל: khb@013.net.il או בטלפון: 052.2653973

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully