וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין תבונה לפוריות?

לפי מחקר בריטי חדש, תאי הזרע של גברים אינטליגנטיים הם באיכות גבוהה יותר משל אחרים, מה שמעלה את רמת הפוריות שלהם

ככל שגבר אינטליגנטי יותר, כך הוא נוטה לייצר זרעונים באיכות גבוהה יותר - דבר המעלה את רמת הפוריות שלו. כך עולה ממחקר בריטי חדש שפורסם בכתב העת Intelligence.

לפי המחקר, שכלל 425 משתתפים ששירתו בצבא האמריקאי בזמן מלחמת וייטנאם, בקרב אנשים שהצליחו יותר במבחני אינטליגנציה שנערכו להם, נמצאה איכות תאי זרע גבוהה יותר במספר הזרעונים, בריכוזם וכן בתנועתיות שלהם. החוקרים שללו מספר גורמים שעלולים היו להשפיע על איכות תאי הזרע, ובהם גיל, אורח חיים, עישון תזונה ופעילות גופנית.

ממצאי המחקר עשויים לחזק את ההשערה, כי לגנים הקובעים את רמת האינטליגנציה שלנו יש השפעות ביולוגיות נוספות. לפיכך, אם מוטציה גנטית כלשהי פוגעת באינטליגנציה, היא עלולה לפגוע גם בדברים אחרים, כגון איכות תאי הזרע. בעבר הניחו מדענים כי הקשר בין בריאות לאינטלגנציה מתבטא בכך שאנשים אינטלגנטיים מקפידים על אורח חיים בריא יותר.

לדברי ד"ר רוזלינד ארדן, החוקרת הראשית בצוות המכון הבריטי לפסיכיאטריה שניהל את המחקר, הממצאים תומכים ברעיון לפיו קיים "גן בריאותי" שאלה שניחנו בו, הם בעלי אינטליגנציה גבוהה יותר. עם זאת, היא הדגישה כי בכוונת הצוות לערוך מחקרים נוספים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully