וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: ביהמ"ש החליט לפזר את הממשלה

ליה פן

2.12.2008 / 9:53

שלוש המפלגות המרכזיות הואשמו בזיוף הבחירות האחרונות. רה"מ על החלטת השופטים: "הם מחבלים בדמוקרטיה ופועלים בניגוד לרצון העם".

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט החוקתי בתאילנד החליט הבוקר (שלישי) לפזר את שלוש המפלגות הגדולות בקואליציה השולטת במדינה, בשל אשמות זיופים בבחירות האחרונות. ברשת BBC דווח כי על פי החלטת בית המשפט, על מנהיגי המפלגות, ביניהם ראש הממשלה סומצ'אי וונגסוואט, נאסר לקחת חלק בפוליטיקה בחמש שנים הקרובות. יחד עם זאת, על פי החוקה בתאילנד, רוב חברי הפרלמנט יוכלו למעשה להישאר בתפקידם תחת מפלגה חדשה וכך להקים ממשלה חדשה.

בתום דיון של שלוש שעות, ראש פאנל השופטים צ'אט צ'ונאלוואורן הכריז שבית המשפט מצא כי מפלגת השלטון (PPP), מפלגת מצ'ימה תיפתאי ומפלגת צ'ארט תאי, אשמות בזיוף קולות ועל כן הוחלט פה אחד לפרק את שלושתן. השופט צ'אט אמר כי הוא מקווה שההחלטה "תציב סטנדרט פוליטי". מחוץ לבית המשפט עמד קהל גדול של מפגינים שהגיבו בזעם על ההחלטה. רה"מ סומצ'אי וונגסוואט האשים את השופטים בכך ש"הם מחבלים בדמוקרטיה ופועלים בניגוד לרצון העם".

הדיון בדבר ההדחה היה אמור להיערך בבית המשפט בבנגקוק אך הועבר למבנה אחר, זאת בעקבות אלפי מפגינים, תומכיו של ראש הממשלה, שצבאו את דלתות בית המשפט. הלילה אירע פיצוץ בנמל התעופה הפיצוץ התרחש בנמל התעופה דון מאונג בבנגקוק. בפיצוץ אדם נהרג ו-22 נפצעו. ההרוג הוא ככל הנראה אחד המפגינים שהתבצר במקום.

המשבר בתאילנד גרם למדינה לנזק כלכלי אדיר. מאות המפגינים מוסיפים לשתק את שני נמלי התעופה בבנגקוק ומונעים מכל הטיסות המסחריות לנחות בעיר הבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully