וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות קומנדו פשטו על בית חב"ד במומביי

טלי גולדשטין, יהושע בריינר וגילי גוראל

28.11.2008 / 9:04

הכוחות הונחתו על גג הבניין ממסוק. קרב יריות התפתח בין החיילים למחבלים בתוך המתחם. ממשרד החוץ נמסר כי לא שוחררו בני ערובה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

פיצוצים נשמעו לפני זמן קצר מחוץ לבית חב"ד שבמומביי, כך מוסר מתנדב זק"א איציק וינגרטן שנמצא במקום. מוקדם יותר(שישי), כוחות קומנדו פשטו על הבית. ברשת CNN דווח כי הכוחות הונחתו על גג הבניין באמצעות מסוק וכי חיילים נוספים נעים לעבר המקום. ממשרד החוץ נמסר קודם לכן כי לא שוחררו בני ערובה מהבית. דובר המשרד יגאל פלמור אמר לוואלה! חדשות כי התמונות ששודרו בטלוויזיה ההודית, בהן נראו בני ערובה משוחררים, צולמו במבנה סמוך ולא לבית חב"ד. במקום מוחזקים מספר בני ערובה, ביניהם שליחי חב"ד, הרב גבריאל הולצברג ורעייתו רבקה. אמש נשמעו במקום שני פיצוצים עזים, ושוטרים וחיילים הודים חסמו את הגישה למתחם.

למעלה מ-24 שעות לאחר פרוץ ההתקפה על המרכז הפיננסי של הודו, הלחימה נמשכת בשני מוקדים נוספים בעיר. עדי ראייה סיפרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי כוחות קומנדו פשטו גם על מלון הפאר "אוברוי" וכי חלק ניכר מבני הערובה מפונים מהמקום. אמש שוחררו 39 מבני הערובה מבית המלון. קודם לכן דווח כי ממלון טאג' מאהל שוחררו כל בני הערובה, אך לדברי המשטרה, מספר מחבלים עדיין נמצאים במלון היוקרה וטיהור הבניין נמשך. בסך הכל נהרגו עד כה בפיגועים 130 בני אדם ו-327 נפצעו.

הקונסולית הכללית של ישראל במומביי, אורנה שגיב, אמרה הבוקר כי לא ידוע מה מצבם של הישראלים הנצורים בבית חב"ד בעיר. "ראינו בטלוויזיה ההודית מישהו שמנופף מהבית בבד לבן, אפילו חשבנו שאולי זו טלית", סיפרה שגיב לקול ישראל אך ציינה שלא ידוע אם מדובר באחד החוטפים או בבן ערובה. שגיב אמרה כי כ-30 ישראלים טרם יצרו קשר עם הארץ, אך לא ידוע לה על ישראלים בבתי המלון שהותקפו. שגיב ציינה כי הקונסוליה תוגברה בצוות מניו-דלהי ואנשיו מחפשים אחר נפגעים ישראלים.

המחבלים ביקשו לדבר עם הממשלה

המשטרה טוענת כי תשעה מהמחבלים נהרגו במהלך הלחימה. מספר לא ידוע של מחבלים נעצרו. שלושה מהעצורים הודו כי הם משתייכים לארגון פקיסטני. כך דיווח הלילה עיתון מקומי בהודו. על פי הדיווח, השלושה הודו כי הם משתייכים לארגון לשקר א-טייבה, אחד מארגוני הטרור האיסלמי הגדולים בדרום-מזרח אסיה, שהכחיש אתמול כל קשר לסדרת הפיגועים. ארגון בלתי מוכר בשם "דקאן מוג'הידין" נטל אחריות לפיגוע.

מוקדם יותר ביקשו החוטפים המוסלמים המחזיקים בני ערובה בבית חב"ד לדבר עם ממשלת הודו והציעו לשחרר את בני הערובה. הטרוריסטים טילפנו לרשת הטלוויזיה ההודית ואמרו כי פעלו בתגובה להרג מוסלמים בקשמיר על ידי הצבא ההודי.

"בקשו מהממשלה לדבר איתנו ונשחרר את החטופים", אמר האדם שהתקשר ל"אינדיה טיוי" והזדהה בשם אימרן. לפי הדיווח, אותו אימרן דיבר באורדו במבטא קשמירי. "האם אתם מודעים כמה מוסלמים הרג הצבא שלכם בקשמיר? האם אתם מודעים כמה נהרגו שם השבוע?" שאל המחבל.

משרד החוץ פתח חדר מצב מיוחד

בתוך כך, במשרד החוץ מודים כי אין להם אינדיקציה מדויקת לגבי מספר הישראלים החטופים. "הנתונים שנזרקים בתקשורת הם לא רשמיים ומגיעים ממספר מקורות לא רשמיים", אמר לוואלה! חדשות גורם רשמי במשרד החוץ. "האזור כולו בעוצר ומגיע אלינו מידע, אבל לא ממקור אמין. אחד מהדיווחים נוגע למספר הישראלים שנמצאים במלון "אוברוי". הגיע אלינו מידע כי אתמול התרחשה שם חתונה גדולה שבה נכחו גם אנשי עסקים ישראלים. אנו בודקים את הדיווח ועדיין לא יכולים לאשר אותו".

הרב שמעון הולצברג, אביה של רבקה הולצברג, אמר אתמול לוואלה! חדשות כי "הרב הולצברג ואישתו מחוסרי הכרה, אך הם בחיים". לדבריו, בתו וחתנו מוחזקים בבית חב"ד בעיר יחד עם עוד שישה בני ערובה. "אנחנו למעשה מעודכנים רק מהתקשורת. המידע שיש לנו מהשעתיים האחרונות הוא שהבן משה בן השנתיים, יצא בידיים של העוזרת ההודית. רבקה ובעלה גבי ועוד שישה ישראלים עדיין מוחזקים כבני ערובה. נודע לנו שהם נמצאים כרגע בלי הכרה. לא ידוע מה הסיבה שהם ללא הכרה וכולנו נושאים תפילה ומחזיקים ידיים שיהיו בשורות טובות. אני ואישתי מתכננים לנסוע כעת להודו כדי להיות קרובים אליהם".

ממשרד החוץ נמסר כי "נפתח חדר מצב מיוחד והוא נמצא בקשר עם אנשי הקונסוליה הכללית של ישראל בעיר, אשר מנסים לאתר את כל הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully