וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד למגזר: פרופסור ערבייה ראשונה

ניר יהב וקובי מנדל

23.11.2008 / 18:37

המועצה להשכלה גבוהה העניקה תואר פרופסור לד"ר חאולה אבו בכר. "זהו מסר לנשים שמתלבטות אם להמשיך באקדמיה"

ועדת המינויים של המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום (ראשון) את ההחלטה להעניק תואר פרופסור במדעי ההתנהגות לד"ר חאולה אבו בכר, מרצה וחוקרת מהחוג למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית עמק יזרעאל. זו הפעם הראשונה שתואר פרופסור מוענק על ידי המועצה להשכלה גבוהה לאישה ערבייה במוסד אקדמי בישראל.

ד"ר אבו בכר, תושבת עכו בת 53, נחשבת כפורצת דרך במחקר האקדמי בתחום בריאות הנפש בחברה הערבית. היא מתמחה במגדר בחברה הערבית, באלימות על רקע מיני בחברה הערבית, בטראומה ושכול בקרב הפלסטינים ובבריאות הנפש בחברה הערבית. "אני מאד גאה, נרגשת ושמחה", אמרה ד"ר אבו בכר לוואלה! חדשות. "אני מאד גאה להיות אישה וגם פלסטינית בתוך ישראל משום שהתואר הזה יהווה מעין מסר לנשים שרצו להמשיך ללמוד ולהרבה בנות צעירות שמתלבטות אם כדאי להן להמשיך בתואר האקדמי".

"אני מודה למכללה על כך שהעסיקה אותי לפני עשר שנים ונתנה לי אפשרות לעסוק במחקר אקדמי", הוסיפה. "אני גם גאה שאני מעכו, משום שחקרתי את נושא הנשים המנהיגות וגיליתי שבתחילת המאה ה-20 נשים מנהיגות בעכו הקימו את הארגון הראשון של נשים ערביות במזרח התיכון. לכן, לאורך כל הדרך עכו עמדה בכותרות בנושא מנהיגות ויוזמה של נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully