וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש במצרים ביטל עסקת הגז עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.11.2008 / 12:40

בית משפט מנהלי קיבל עתירה נגד ייצוא גז טבעי לישראל. כעת נותר לראות האם ממשלת מצרים תקבל את החלטת ביהמ"ש

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר וינסטוק)

חשש למשק הגז הישראלי: בית המשפט במצרים פסק (שלישי) כי על הממשלה להפסיק לייצא גז טבעי לישראל. כך מסרו מקורות משפטיים מצרים לסוכנות הידיעות "רויטרס". המקורות לא מסרו מה בכוונת הממשלה המצרית לעשות כעת והאם בכוונתה לקבל את החלטת בית המשפט.

בית המשפט המנהלי במצרים דן בעתירה שהגישה קבוצה של עורכי דין המתנגדים לייצוא גז לישראל. החלטת בית המשפט טעונה אישור של בית משפט בדרג גבוה יותר. ראוי לציין כי מדי פעם נוהגת ממשלת מצרים להתעלם מהחלטותיו של בית המשפט המנהלי.

בחודש מאי האחרון החלה מצרים להעביר גז טבעי דרך צינור לישראל במסגרת הסכם שנחתם בשנת 2005 בין ישראל לבין חברת EMG המצרית. ההסכם קובע כי מדי שנה יועברו 1.7 מיליארד מטר מעוקב למשך עשרים שנה. פעילי אופוזיציה רבים במצרים הביעו התנגדות לעסקת הגז בין ישראל למצרים.

משרד התשתיות הלאומיות מסר בתגובה, כי מדינה ישראל סמוכה ובטוחה שההסכם המדיני בין ממשלת מצרים לבין ממשלת ישראל ימשיך להתקיים בהתאם למזכר ההבנות שנחתם בין בתי המדינות בשנת 2005.

במשרד התשתיות הלאומיות לא מטילים ספק בקיומם של ההסכמים המסחריים בין חברת הגז המצרית ללקוחותיה בישראל, ומשוכנעים כי אספקת הגז בין מצרים לישראל תימשך כסדרה בהתאם להסכמים המסחריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully