וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהובה אלפרון: "אל תנקמו את מות בעלי"

נתיב נחמני ועדי שמחוביץ

18.11.2008 / 16:02

אלמנתו של יעקב אלפרון קראה לבני המשפחה לא לנקום את מותו של בעלה: "אני מקווה שזה יהיה מקרה הרצח האחרון"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן. עריכת וידאו: גדי ויינסטוק. קריינות: אילן שניג)

"אני פונה ומבקשת לא לחפש נקמה", כך אמרה הערב (שני) אהובה אלפרון, אלמנתו של יעקב אלפרון שנרצח אתמול בצפון תל אביב. בראיון לערוץ 10 הוסיפה אלפרון: "אני מקווה שזה יהיה מקרה הרצח האחרון, אני קוראת לכולם לא לגרום סבל לאנשים נוספים ורק לרדוף טוב ושלום". לדבריה, "יעקב לא חשש לחייו והסתובב בלי מאבטחים". כשנשאלה אם בנה דרור יחליף את אביו ויעמוד בראש משפחת הפשע, אמרה אלפרון: "דרור הוא לא יורש של אף אחד, הוא ימשיך ללמוד, ייגש לפסיכומטרי וילמד באוניברסיטה".

מוקדם יותר, אלפים ליוו אלפרון בדרכו האחרונה בבית העלמין ברעננה. בין המנחמים, הגיעו להלוויה דמויות בולטות בעולם התחתון, בהן ריקו שירזי, יוסי ורוני הררי, שלי נרקיס בליווי עו"ד אילן אזולאי וגורמים נוספים הידועים כחברים בכנופיית רמת עמידר.

"מי שביצע את החיסול הוא מוג לב", אמרה שושנה שופט, אחותו של יעקב אלפרון, "מי שלא פוחד מגיע ועושה את מה שהוא עושה בפנים". שופט, שבעבר נחשבה לדמות דומיננטית במשפחה הוסיפה: "פעם היו סוגרים עניינים שכאלו בלשבת לבד, אבל היום הם פשוט פחדנים". לדבריה, יעקב אחיה לא פחד לחייו והסתובב לבד ללא מאבטחים. כשנשאלה מי עמד מאחורי החיסול אמרה: "אנחנו לא פראיירים. אנחנו יודעים הרבה דברים, יש לנו חברים קצינים במשטרה, חברים חברי כנסת, יש לנו חברים בכל מקום" לדבריה, "מי שעושה דבר כזה, שיעשו לילדים שלו דבר כזה - אבל משמיים".

דרור אלפרון הגיע להלוויה, שעה לאחר תחילתה, תחת אבטחה כבדה של שוטרי יס"מ ויחידת נחשון. דרור הגיע להלוויה מבית המעצר בפתח תקווה, התאפשרה לאחר שקיבל לכך אישור מהפרקליטות. מעצרו של דרור ושל קרוב משפחה נוסף, קטין בן 17, הוארך אתמול בביהמ"ש המחוזי בתל אביב לאחר שהוגש נגדם כתב אישום בגין סחיטה באיומים ותקיפת שוטר.

זמן קצר לפני החיסול אתמול, פגש דרור אלפרון בפעם האחרונה את אביו יעקב, כשהגיע לבית המשפט המחוזי לתמוך בבנו. אחד מהכיוונים הנבדקים במשטרה, הוא שמטען החבלה הוצמד למכוניתו של אלפרון בעת הביקור בבית המשפט. בתום הדיון נפגש אלפרון האב עם עורכי דין ושוחח עימם על הפרשה בה מעורב בנו, ונראה היה כי הוא אינו מוטרד מהשלכותיה האפשריות. דקות ספורות לאחר שיצא מהפגישה התפוצץ מטען החבלה ברכבו והוא נהרג.

בצהרים דחה בית המשפט את בקשתו של דרור אלפרון להשתחרר ממעצר כדי להשתתף בשבעה על אביו. עו"ד שגב יניב הגיש בשמם של דרור וקרוב משפחה נוסף, שנמצאים במעצר בקשה להשתחרר. השופט דוד רוזן אמר כי לא ניתן להתעלם מהיסטורית הבריחות, לרבות במקרה הנוכחי עוד טרם הוגש כתב האישום, ובחר שלא להיענות לבקשה. רוזן אמר כי בית המשפט מודע לכך שיש חשש כבד לשלומם של השניים. "הם ספגו מכה קשה במסגרת מאבק דמים בין ארגוני הפשיעה והחשש הוא שהמאבק לא הסתיים, ואלו שספגו מכה כואבת לא ישקטו וישיבו מלחמה, לכן לא אוכל להיענות לבקשה".

בעקבות החיסול נערכים במשטרה לפתיחת מלחמת נקם בעולם התחתון ול"מכת חיסולים", בניסיון לנקום את מותו של יעקב אלפרון - כמעט לכל אחד מראשי משפחות הפשע בישראל הייתה סיבה לכאורה טובה לרצות במותו של אלפרון.

"אנו יודעים מי ביצע הרצח"

"אין ספק שארגוני הפשיעה כיום ממחישים את חומרת האיום על שלום הציבור", אמר לוואלה! חדשות תת ניצב ג'קי בריי, ראש היחידה למאבק בפשיעה הכלכלית. בריי הוסיף כי המציאות יכולה להיות קשה הרבה יותר, "ההצלחות שלנו במניעת ארועים דומים נשארות מאחורי הקלעים". לדבריו המשטרה נמנעת מלחשוף סיכולים של ניסיונות חיסול ואירועים אלימים אחרים מחשש לחשיפת מקורות ומסיבות מודיעיניות נוספות. "אם לא היינו פועלים האנרכיה הייתה שולטת".

בריי נמנע מלכוון אצבע מאשימה כלפי חשודים בהזמנת החיסול אך אמר כי "בסופו של יום מבחינה מודיעינית אנחנו יודעים לא מעט, העבודה הקשה היא להפוך את המידע לראיות ולכן הדברים לוקחים זמן ויש צורך באורך נשימה. אנו שוקדים כרגע כדי לכוון את עצמנו אל החשודים ברצח - אנחנו יודעים מי הם ואנחנו נגיע אליהם".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן קיים אמש הערכת מצב בתל אביב. במהלך הפגישה הוצגו סקירות ראשוניות על נסיבות האירוע. לדברי המפכ"ל, "מדובר באירוע חמור ביותר. ההתמודדות האינטנסיבית מול ארגוני הפשיעה אינה בנויה על פעולות בזק אלא מדובר בסדרת תהליכים".

הפיצוץ שהרג את אלפרון אירע אתמול בצומת הרחובות יהודה המכבי ודרך נמיר בצפון תל אביב. כתוצאה מכך, נפצעו שני עוברי אורח נוספים. אחד הפצועים הוא נער בן 13 שנפגע מהדף בעת שעמד בתחנת אוטובוס סמוכה למקום הפיצוץ. הפצוע השני נסע ברכב פרטי מאחורי המכונית שהתפוצצה ונפגע באורח קל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully