וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רצח את יעקב אלפרון? רשימה חלקית

נתיב נחמני

17.11.2008 / 18:31

יעקב אלפרון הספיק להסתכסך בחייו עם כמעט כל משפחות הפשע בישראל. דיוקן של עבריין הצמרת שחוסל היום בתל אביב

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

( צילום וידאו: נעם כהן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

יעקב אלפרון, בן 53, היה אחת הדמויות הדומיננטית בעולם התחתון ועמד בראש המשפחה המפורסמת, עליה נמנו האחים ניסים, מוסא, זלמן ואריה. יעקב התגורר ברעננה יחד עם אישתו אהובה ושבעת ילדיהם.

אלפרון נולד בגבעת שמואל ומאז נעוריו נודע בהסתבכויותיו עם המשטרה. לאורך השנים ריצה אלפרון עונשי מאסר רבים, בעיקר בגין עבירות של אלימות, סחיטה ואיומים. שמו של אלפרון הילך אימים בכל רחבי הארץ והפך לשם נרדף לפשיעה חמורה. לאחרונה, הוא גם נחשב למספר אחת בתחום מחזור הבקבוקים שהפך לנחלתם של ארגוני פשיעה רבים בארץ. לצד הסתבכותו עם החוק, אלפרון גם הסתכסך עם רבות משפחות הפשעה והיווה יעד מרכזי לחיסול. בשנים האחרונות, זכה אלפרון למעמד של סלבריטאי ואף השתתף בתוכנית "פעם בחיים" ששודרה ב-yes.

יעקב ונסים אחיו הצליחו במהלך השנים להתחמק ממספר נסיונות חיסול. כשהמפורסם שבהם הם חוליית המתנקשים הבלרוסים שניצלו מהרשעה בעור שיניהם.

בשנת 2004 נפתח משפטם של חברי החולייה מבלרוס. כתב האישום נגדם היה ארוך ומפורט, אך האישומים החמורים היו ניסיון לרצוח את יעקב אלפרון, ניסים אלפרון ושוני גבריאלי - מהם זוכו לחלוטין. כאמור, חברי החולייה מבלרוס לא היו היחידים שניסו להתנקש בחייו של אלפרון: בנובמבר 2003 שכנה עירנית הביאה לגילוי מטען חבלה ברכב של יעקב שחנה מול ביתו שברעננה, המטען נוטרל ואיש לא נפגע. בשנת 2001 הושלך רימון לעבר ביתו של יעקב ברעננה, גם אז לא היו נפגעים.

אברגי'ל לא נשאר חייב?

הסכסוך המתוקשר האחרון של יעקב אלפרון היה עם האחים אוחנינה על רקע שותפות עיסקית שהתפרקה בתחום שליטה על התחום ההימורים באזור השרון. אלפרון נחשד שבדצמבר לפני שנה הוא שלח מתנקשים לחסל את רפי אוחנינה. המתנקשים ירו 29 כדורים לעברו של אוחנינה, אך רק פצעו אותו ברגלו והרגו את כלבו. יעקב וניסים אחיו נעצרו ביום האירוע.

למחרת נעצר אמיר ניגרקר, חברו של דרור בחטיבת הצנחנים ושבועיים לאחר מכן נעצר ערן גרינשפן. דרור, בנו של יעקב, שנחשד גם הוא שהיה אחד מהיורים, נעצר כחודשיים לאחר האירוע כשיצא ממחבואו. לבסוף, אלפרון וכל אנשיו שוחררו, חוץ מניגרקר שהואשם בניסיון החיסול.

גם לאיציק אברג'יל יש חשבון פתוח עם המשפחה. לפני כשנתיים ירד אברג'יל מביתו שבמגדל "שער העיר" ברמת גן לכיוון רכבו. אריה אלפרון, שהיה שם עם כמה מאנשיו, ניגש אליו, נגח בפניו ושבר את אפו. דקות לאחר מכן הצטרפו לאירוע איתן חייא, מוטי חסין ואנשים נוספים מצדו של אברג'יל. אנשיו של אלפרון פתחו במרדף אחר מוטי חסין, שנמלט לפיצוציית "הפיסטוקייה" הסמוכה. לבסוף הם השיגו אותו ותקפו אותו קשות.

לטענת המשטרה והפרקליטות, האירוע התרחש על רקע סכסוך בין המשפחות על השליטה בשוק מחזור הבקבוקים. מאז, צפו כל גורמי המודיעין כי אברג'יל לא ישאר חייב בגין העלבון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"פסגת עולם הפשע" עם מולנר

אלפרון עלה לכותרות לפני שנתיים בעקבות סכסוך מתוקשר עם העבריין עמיר מולנר. התקרית הראשונה אירעה ב"מפגש הפסגה של העולם התחתון" שהתרחש במלון "דניאל" בהרצליה. המפגש בין אנשי אלפרון למולנר הדרדר עד מהרה לתקרית אלימה שבמהלכה נחשדו אלפרון ובנו דרור בדקירת מולנר ושניים מאנשיו.

כמה חודשים לאחר מכן הידרדר מפגש מקרי בין אלפרון לבין כמה מאנשיו של עמיר מולנר עד כדי שליפת סכינים ואקדח, אבל הסתיים בלי נפגעים. המפגש אירע במסעדת "מפגש הסטייק" בתל אביב, שם ישב מולנר בחדר ה-VIP ובכניסה עמדו מאבטחיו. מאבטחו של מולנר הבחין ביעקב אלפרון, שלף אקדח וכיוון אותו לעבר אלפרון ואנשיו. אלפרון לא נותר חייב ובתגובה שלף סכין. רוב האורחים במסעדה השתטחו על הרצפה ברגע שהתחילה המהומה, אך לבסוף נוכח האקדח השלוף העדיפו אלפרון ואנשיו לנטוש את הזירה.

אלפרון הואשם בתחילה בתקיפה ובהחזקת סכין, אך בעקבות הסדר טיעון שונו סעיפי האישום לגרימת תקלה ציבורית והחזקת סכין בלבד. בעקבות האירוע נגזרו על אלפרון שנה וחצי מאסר על תנאי וקנס של 20 אלף שקלים.

ההסתבכותו האחרונה עם החוק הייתה לפני חודש וחצי. אז נעצר סמוך לבית הקפה "שמש" במרכז טבריה, לאחר שהשוטרים ערכו חיפוש במכוניתו ומצאו סכין. הוא הובא לבית משפט השלום בנצרת אך בית המשפט הורה לשחררו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully