וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: כמיליון משפחות איבדו בתיהן במשבר

טלי גולדשטין

13.11.2008 / 16:08

באוקטובר האחרון נרשמה עלייה של 25% בהיקף עיקולי הבתים לעומת אוקטובר 07'. 936,439 משפחות איבדו בתיהן מאז אוגוסט 07'

בעוד ממשלת ארצות הברית ומגזר הפיננסים נאבקים בכל כוחותיהם להביא לפתרון משבר הדיור המתמשך, 84,868 בעלי בתים היו עדים לעיקול בתיהם באוקטובר האחרון בלבד. כך עולה מדו"ח חדש של חברת המחקר המקוונת "ריאליטי טראק", המתמחה במעקב אחר שוק הנדל"ן. לפי הדו"ח, בחודש שעבר קיבלו 279,561 בעלי משכנתאות מתקשים הודעות על עיקול בתיהם – עלייה של 5% לעומת ספטמבר ושל 25% לעומת אוקטובר אשתקד.

"אוקטובר הוא החודש ה-34 ברציפות שהיקף העיקולים בארה"ב עלה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה", אמר ג'יימס ג'יי סקאצ'יו, מנכ"ל 'ריאליטי טראק'. בסך הכול, מאז פרוץ משבר הדיור באוגוסט 2007, איבדו כמיליון אמריקאים את בתיהם.

היקף העיקולים הגיע לשיא באוגוסט האחרון כש-304 אלף בעלי בתים לא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתא ו-91 אלף משפחות איבדו את בתיהן. מאז, מספר מדינות אימצו חקיקה שמטרתה להקפיא את פעילות העיקולים ולהעניק לבעלי הבתים הזדמנות שנייה לנסות ולעמוד בתשלומים. חוקים אלו עזרו להביא להאטה בהיקף העיקולים.

עם זאת, "למרות התוכניות השונות שעוזרות לשמור על מספרים נמוכים באופן מלאכותי, רשמנו עלייה של 25% בהיקף העיקולים לעומת שנה שעברה", ציין ריק שרגה, סגן נשיא 'ריאליטי טראק'. גורם המחמיר את המצב הוא הכלכלה הקורסת, אמר הכלכלן פאט ניופורט. "נדמה כאילו מדי יום אתה שומע על חברה אחרת שמפטרת עובדים. כשאנשים מאבדים את משרותיהם, ברור שהם אינם יכולים לשלם את תשלומי המשכנתא", אמר.

לדברי ניופורט, ישנם אלו שהפסיקו כליל לשלם המשכנתא. "הירידה במחירי הבתים מספקת לאנשים את התירוץ לעזוב את הבית מאחר שהערך שלו ירד פלאים", הוסיף.

חוק חדש בקליפורניה, אחת המדינות שנפגעה בצורה הקשה ביותר ממשבר הדיור, דורש מהבנקים ליצור קשר עם בעלי הבתים המתקשים חודש לפני שליחת הודעת העיקול על מנת להעניק להם זמן לנסות ולהתמודד עם המצב. הודות לחוק זה, היקף העיקולים במדינה ירד ב-18% בספטמבר.

אך משבר הדיור לא נמוג. "בעוד הכוונה מאחורי החקיקה היא נאצלת", אמר סקאצ'יו, "ללא גישה רחבה יותר שכוללת שינוי משמעותי בתנאי המשכנתאות, התוצאה תהיה אך ורק דחייה זמנית של העיקול", הוסיף. באוקטובר, דורגה מדינת נוואדה כמדינה שרשמה את היקף העיקולים הגבוה ביותר כשאחריה מדורגת אריזונה. פלורידה דורגה במקום השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully