וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברי פיילין סיכנו את חיי אובמה?

טלי גולדשטין

9.11.2008 / 21:22

השירות החשאי האמריקאי קישר בין הביקורת של שרה פיילין על ברק אובמה במהלך הקמפיין לעלייה באיומים על חייו של המועמד הדמוקרטי

התקפותיה של שרה פיילין על רגש הפטריוטיזם של ברק אובמה במהלך הקמפיין לנשיאות ארצות הברית גרמו לעלייה באיומים על חייו של הנשיא הנבחר, כך חשפו סוכני השירות החשאי. לפי דיווח ה"טלגרף" הבריטי, הטון הדמגוגי שבו נקטה פיילין כשמתחה ביקורת על קשריו של אובמה עם ביל איירס, פעיל חברתי קיצוני בשנות ה-60, עורר הדים בקרב גורמים מפוקפקים. מלבד קריאות לרצח אובמה במהלך עצרות שערכה פיילין, עולה כעת כי אפשר ודבריה עוררו גזענים לבנים לקחת את הביקורת המילולית צעד אחד קדימה.

השירות החשאי האמריקאי הזהיר את משפחת אובמה כבר באמצע אוקטובר כי נרשמה עלייה דרמטית במספר האיומים על המועמד הדמוקרטי, דבר שעלה בקנה אחד עם התקפותיה של פיילין. מישל אובמה, הגברת הראשונה העתידית, היתה כה נסערת לשמע האזהרה עד כי פנתה לידידתה ויועצת הקמפיין ואלרי ג'ארט ואמרה לה: "מדוע הם מנסים לגרום לאנשים לשנוא אותנו?"

לא רוצים את פיילין כנשיאה

החשיפה עלולה להזיק לתדמיתה של פיילין אם תנסה בעוד ארבע שנים להתמודד על משרת הנשיאות בעצמה. לפי כל ההערכות, לא קיים ספק בכך שהיא אכן מתכוונת לרוץ ב-2012 לנשיאות.

הפרטים לגבי העלייה באיומים כלפי אובמה נחשפו על רקע פרסום דו"ח מודיעיני לפני שבוע שהזהיר את אובמה מפני היותו יעד להתנקשות על ידי חמוש גזען. מסקנות הדו"ח: "שתי מזימות לרציחת אובמה נחשפו במהלך הקמפיין וכמה נותרו תחת חקירה. הרשויות הפדרליות יחשפו עוד כמה מזימות להתנקשות בחיי הנשיא שתכננו גזענים לבנים".

יועצי מקיין, הזועמים על פיילין ומאשימים אותה בהפסד בבחירות, טוענים כי החליטה על דעת עצמה לתקוף את הפטריוטיזם של אובמה מבלי שמקיין עצמו אישר קו התקפה זה. טיעון זה מהווה חלק מקמפיין שתפקידו לטרפד את שאיפותיה העתידיות של פיילין.

"המאשימים הם פחדנים"

מתוך ניסיון להציל את תדמיתה, יצאה פיילין להתקפה בראיון שהעניקה לרשת CNN. "אני מחשיבה זאת כפחדנות. זה לא נכון. זהו רוע, חוסר בגרות, מעשה לא מקצועי ואנשים אלו הם אדיוטים אם הם מוציאים אמירות מהקונטקסט שלהן ומפרסמים בתקשורת תדברים לא הוגנים ולא נכונים", אמרה.

לפי כתב העת "ניוזוויק", בעוד שיועציו הבכירים של מקיין הביעו תמיכה פומבית בפיילין, בשיחות פרטיות הם מתחו עליה ביקורת חריפה ביותר. מספר גורמים בצוות של המועמד הרפובליקני העבירו לעיתון מידע מביך על פיילין, בתנאי שלא יפורסם עד לאחר הבחירות.לפי אחד הסיפורים, פיילין קיבלה את פניהם של אנשי צוות הקמפיין של מקיין כשהיא לא לובשת דבר מלבד מגבת. פיילין ספגה גם ביקורת לאחר שנחשף כי הוציאה כ-150 אלף דולר על בגדים ואביזרי אופנה. ברשת "פוקס" נטען, כי אנשי צוות הקמפיין נדהמו כשפיילין לא ידעה שאפריקה היא יבשת ולא מדינה וכשלא הצליחה לנקוב בשמות המדינות החברות בהסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully