וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יתר הישראלים בקריביים ישוחררו כבר מחר"

פנחס וולף

17.10.2008 / 7:15

השגריר הישראלי ברפובליקה הדומיניקנית סיפר כי רק שלושה מעובדי החברה היו "מרותקים" בידי מאות סינים, וכי האחרים נשארו באי מתוך סולידריות

"אני מאמין שיתר המרותקים באיי קייקוס ישוחררו כבר מחר", כך אמר הבוקר (שישי) שגריר ישראל ברפובליקה הדומיניקנית, עמוס רדיאן. בראיון לגלי צה"ל אמר רדיאן כי "מנהלים בכירים בחברה שהגיעו לאי הבהירו כי רק שלושה מעובדי החברה בלבד רותקו למגוריהם, ויתר העובדים נשארו מרצונם ומתוך סולידריות עמם". אמש פורסם כי מרבית האזרחים הישראלים שהוחזקו כבני ערובה על ידי פועלים סינים שעבדו תחתם באיי קייקוס (West Caicos) שבקריביים, שוחררו בתום משא ומתן שנערך בין המשטרה המקומית לפועלים הסיניים. השגריר רדיאן אמר אתמול לוואלה! חדשות, כי "בכל רגע נתון לא נשקפה סכנה לחייהם של הישראלים".

כזכור, מוקדם יותר אתמול, 13 אזרחים ישראלים הוחזקו כבני ערובה על ידי הפועלים סינים שהשתלטו על האי. חוץ מאנשי העסקים הישראלים, הוחזקו גם כבני ערובה ארבעה אזרחים רומנים ושלושה אזרחים הודים. הפועלים הסינים, שהועסקו בתאגיד האמריקאי "בוייקן אינטרנשיונל" (Boyken International), דרשו ממעסיקיהם הישראלים, מנהלים ומהנדסים בחברת הנדל"ן "אשטרום", כסף שהפקידו בבנק מקומי שקרס.

כמה שעות לאחר תחילת האירוע מסר משרד החוץ לוואלה! חדשות כי כוח משטרה מקומי הגיע לאי והחל במשא ומתן אינטנסיבי עם העובדים הסינים. "אנו מקווים שיימצא בבקרוב פתרון והאירוע יסתיים בשלום", אמרו במשרד החוץ.

מקבוצת "אשטרום" שבה מועסקים בני הערובה, מסרו בתגובה לאירוע כי "מדובר בסכסוך כספי בין קבלן משנה לעובדים הסינים, אשר לטענתם לא קיבלו לאחרונה שכר מהקבלן בגין עבודתם, ללא קשר לאשטרום".

למרות זאת, הדגישו באשטרום כי "מיד עם היוודע הבעיה החלה החברה, באמצעות ההנהלה המקומית לפעול מול נציגי העובדים הסינים למציאת פתרון, כולל אפשרות של תשלום ישירות לפועלי קבלן המשנה. לפי דיווח ההנהלה במקום, אין סיבה לחשוש לשלומם של העובדים הישראלים. אנו מעריכים כי הבעיה תיפתר בימים הקרובים".

אין זו הפעם הראשונה שאנשי עסקים ישראלים מוצאים עצמם בסכנה בחו"ל. בחודש אוגוסט נחטף בניגריה איש העסקים אהוד אבני מרעננה. העובד בחברת הנדל"ן "גילמור" בניגריה. הוא שוחרר לאחר כשבוע.

האי ווסט קייקוס הינו אחד מהאיים בקריבים מקבוצות האיים טורקס וקייקוס. שטחו של האי הוא כ-28 קמ"ר. בשנים האחרונות נעשו מאמצים לפתח את האי למטרות תיירות עבור אנשי עסקים, ובמקום תוכננה בנייה של מלון יוקרה עם 125 חדרים שאמור היה להיפתח השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully