וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד להתגבר על חזרה מחופשה

וואלה! JOBS

16.10.2008 / 14:27

שוטטתם חודש בערבות צ'ילה ועכשיו קשה לכם לשוב אל מאחורי המחשב? קבלו כמה טיפים

בדיוק חזרתם מחופשה מרגיעה ומרעננת, אבל אתם לא מצליחים להיכנס בחזרה לשגרה היומיומית? זה אומר שאתם "סובלים" מדיכאון של לאחר חופשה.

לפי מחקר פסיכולוגי שנערך באוניברסיטת גרנדה שבספרד, המצב שמכונה "סינדרום לאחר חופשה" אכן קיים ומתאפיין בעייפות, חוסר תיאבון, כאבי שרירים וחרדה. אבל, יש דרך להתגבר על השביזות ולחזור ל"אני" היצירתי והיעיל שלכם. היעזרו בטיפים הבאים בכדי לשמור על מצב הרוח גם אחרי שסיימתם את החופשה שלכם:

פעילות גופנית

רבים מאיתנו נוהגים לעשות פעילות גופנית בזמן חופשה, בין אם מדובר בהליכה בטבע או בשחייה בבריכה. חשוב מאוד לשלב פעילות גופנית גם בחיי היומיום, זה יעזור לכם לשמור על הרגשה כללית טובה וגם יעזור לכם להירגע.

תמשיכו לדאוג לעצמכם

חופשה מאפשרת לאנשים להתרכז בצרכים שלהם ולהקדיש זמן לעצמם על ידי עשיית דברים פשוטים כמו שמירה על תזונה נכונה או קריאה.העניין הזה צריך להימשך גם לאחר שחזרתם לעבודה. קחו הפסקת צהריים ואל תאכלו ליד המחשב, נסו גם לקרוא משהו בזמן ההפסקה.

הזמינו את החופשה הבאה שלכם

החזרה לעבודה נעשית הרבה יותר קלה כשיש לכם כבר חופשה נוספת שלה אתם מצפים. חשבו על מה שאתם רוצים לעשות בחופשה הבאה, או על המקום אליו אתם רוצים לנסוע. אם זה דורש מכם תכנון רב מדי, פשוט חשבו על המועד שבו תרצו לצאת לחופשה הבאה וסמנו את התאריכים הללו בלוח השנה שלכם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

תתנתקו מהמשרד

אחת הסיבות לכך שאנשים לא חוזרים רעננים מחופשה היא שהם בעצם לא יצאו לחופשה אמיתית. במציאות שבה הרבה חברות מספקות לעובדים שלהם טלפונים סלולרים ומחשבים ניידים, העובדים מרגישים מחויבים להתעדכן בנעשה במשרד גם כשהם בחופשה. הדרך הטובה ביותר להשיג איזון בין החיים הפרטיים לעבודה היא לכבות את אותם מכשירים או לפחות להמעיט בצורה ניכרת את השימוש בהם בזמן החופשה.

תכננו את החזרה למשרד

אל תירתעו מכמויות האימיילים וההודעות הקוליות שיחכו לכם עם חזרתכם. הקדישו 20- 30 דקות לתכנון הדברים שאתם צריכים לעשות וקבעו סדר עדיפויות לפני שאתם חוזרים לעבודה. בנוסף, דאגו שכולם ידעו שכרגע חזרתם מחופשה ושבימים הקרובים אתם תשיבו לכל מי שפנה אליכם בזמן שהייתם מחוץ למשרד.

אל תחזרו ישר לעבודה

קשה לעבור היישר מכיסא הנוח לכיסא במשרד. נסו ליישם תקופת מעבר בין החופשה והעבודה. תכננו לכם יום של הסתגלות בין החופשה והחזרה למשרד.

חלקו את הזמן

יציאה לכמה חופשות קצרות במקום לחופשה אחת ארוכה יכולה להקל על חזרתכם לעבודה. במקום להזמין חופשה של שלושה שבועות, נסו להזמין כמה חופשות נפרדות ופזרו אותן לאורך השנה.

כנסו לפוקוס

חופשות מאפשרות לכם לקחת זמן להירגע ולחשוב. נצלו את הזמן בכדי להבין מה אתם עושים עם החיים שלכם ומה הופך אותם למאושרים. חופשה יכולה לעזור לכם לחזור לעבודה בכוחות מחודשים, אבל אם גם יכולה להביא אתכם להארה בנוגע למקום העבודה הנוכחי שלכם ולגרום להאצה של שינויים בחיים שלכם.

יישום של שמונת הכללים הללו הוא הכרחי בכדי להאריך את השפעתה החיובית של החופשה שלכם ובכדי להפריך את הרעיון שבעבודה אין רגעים טובים. אם תטמיעו בחיי היומיום שלכם גם כמה מההרגלים החיוביים שמלווים אתכם בחופשה, תוכלו להפחית את הטראומה של החזרה לעבודה ולהימנע מהדיכאון של אחרי החופשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully