וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשר שתכנן דה וינצ'י נפתח לתנועה אתמול

1.11.2001 / 16:41

לפני 500 שנה שרטט לאונרדו גשר שאפתני עבור הסולטן הטורקי; המבקרים לגלגו והפרוייקט בוטל, עד שהגיעו הנורבגים ובנו אותו באוסלו; האומן: "מדובר במונה ליזה של הגשרים"

בשנת 1502 שירטט ליאונרדו דה וינצ'י גשר שאפתני באורך של 350 מטר, שאמור היה להשתרע על פני מפרץ קרן הזהב צפונית לאיסטנבול, טורקיה. הגשר, שצפוי היה להיות הארוך ביותר באותה תקופה, גרר את לגלוג המבקרים, וגרם לסולטן באג'אזט השני לבטל את הפרוייקט. חצי מילניום מאוחר יותר - או ליתר דיוק אתמול, וכ-2,400 קילומטר מצפון לאיסטנבול, ליתר דיוק באוסלו, נפתח הגשר שדה וינצ'י ראה בדמיונו.

מדובר בגרסה מוקטנת של הגשר, אורכו 67 מטרים וגובהו כ-8 מטרים, אולם המתכננים טוענים כי הוא נאמן לתוכנית המקורית. האמן הנורבגי, ביורן סאנד, שכנע את מחלקת הכבישים הנורבגית לבנות את הגשר מדרום לבירה אוסלו. דה וינצ'י תכנן לבנות את הגשר מאבן, אולם כשהתבררה העלות הגבוהה החליטו הנורבגים להסתפק בגרסה עשויה מעץ, בעלות של 1.36 מיליון דולר. הגשר מיועד למעבר הולכי רגל.

"זוהי הפעם הראשונה בה נבנה בפועל אחד מהשרטוטים הארכיטקטוניים של הנדסה אזרחית שתכנן דה וינצ'י", צוטט סאנד בסוכנות הידיעות איי.פי. "היו מודלים, אולם זו הפעם הראשונה בה תוכניתו מיושמת בגודל מלא". לדבריו, הוא התאהב בגשר מיד כשראה את המודל שלו בשנת 95'. "הוא היה מוכרח להיבנות", אומר סאנד, ומתאר את הגשר כ"מונה ליזה של הגשרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully