וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לערביי ישראל אין אמון במערכת המשפט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.10.2008 / 16:31

כך אמר יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל שאוקי חטיב בעצרת לציון שמונה שנים לאירועי אוקטובר בהם נהרגו 13 בני אדם

כמה מאות בני אדם השתתפו היום (שבת) בתהלוכה שנערכה בסכנין לציון שמונה שנים לאירועי אוקטובר 2000 במהלכם נהרגו 13 ערבים-ישראלים מאש כוחות הביטחון. המשתתפים נשאו דגלים שחורים ושלטים שקראו לציבור הערבי להתאחד נגד ממשלת ישראל ו"להעניש את רוצחי האזרחים הערבים".

באירוע השתתפו ראשי המגזר הערבי, ביניהם יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל שאוקי חטיב, נציג משפחות ההרוגים, ראש עיריית סכנין מוחמד בשיר, יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראיד סלאח וסגנו השייח' כמאל חטיב. בנוסף השתתפו חברי כנסת ערבים ואנשי דת ואקדמיה.

בנאומו אמר שאוקי חטיב כי ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לסגור את תיקי החקירה נגד השוטרים המעורבים באירועי אוקטובר היא נפשעת וכי הציבור הערבי ימשיך לרדוף את הפושעים שהרגו את האזרחים הערבים "בדם קר", כלשונו. הוא הוסיף כי לציבור הערבי "אין טיפת אמון במערכת המשפט הישראלית כי היא שותפה לפשע".

חטיב הוסיף כי "אנחנו מלח הארץ ואנחנו בניה הלגיטימיים, על כולם לדעת שמאבקנו ארוך מאוד ולא קצר". לטענתו, "המאבק אינו רק למען החללים אלא למעננו ולמען בנינו".

200 אלף למען חקירה מחודשת

לפני כשלושה חודשים חתמו כ-200 אלף בני אדם על עצומה הדורשת למנות ועדת חקירה נייטרלית לבדיקת אירועי אוקטובר 2000. במסיבת עיתונאים שנערכה בנצרת ביוזמת ארגון עדאלה, ועדת המעקב העליונה ווועד משפחות הרוגי אוקטובר 2000, נמסר כי העצומה תוגש בחודש אוקטובר לאיחוד האירופי.

"אחרי ארבעה חודשים שבהם אספנו חתימות הגענו ליותר מ-200 אלף חתימות", אמר יו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, שאוקי חטיב. להערכתו, ניתן יהיה להגיע אף לרבע מיליון חתימות. העצומה תוגש גם לנשיא המדינה ולראש הממשלה. מנכ"ל עדאלה, חסן ג'בארין, אמר כי לעצומה יש חשיבות בחינוך הדור הצעיר למי שלא הכיר את אירועי אוקטובר וגילה כי בחודש אוקטובר עדאלה צפוי להגיש דו"ח לאו"ם סביב ההרג ואפליית המגזר הערבי.

ראש ועד משפחות ההרוגים חסן עאסלה, אמר כי העצומה היא אות כבוד למגזר הערבי. "אני מסיר את הכובע בפני מי שחתם על העצומה משום שזה מוכיח שהמגזר הערבי בישראל רוצה למצוא את הצדק לאחר שתיקי חקירתם של השוטרים שירו למוות ב-13 בני אדם, נסגרו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully