וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: גופת רוז זוהתה

נתיב נחמני

13.9.2008 / 1:16

בדיקות הדנ"א קבעו כי הגופה שנמשתה מהירקון היא גופתה של רוז פיזאם. תוצאות הנתיחה שאחרי המוות יפורסמו בימים הקרובים. האם מארי פנתה במכתב לבתה המתה: "מצטערת שלא ידעתי איך להבין אותך"

תוצאות בדיקות הדנ"א שנערכו בגופה שנמצאה שלשום (חמישי) בירקון קובעות כי אכן מדובר בגופת הילדה רוז פיזאם, שעל פי החשד נרצחה על ידי סבה רוני רון. במכון לרפואה משפטית באבו כביר הסתיימה אתמול אחר הצהריים נתיחת הגופה. פתולוג מטעם המשפחה נכח בנתיחה. תוצאות הנתיחה, שייתכן וישפכו אור על נסיבות מותה, יפורסמו ככל הנראה בימים הקרובים.

שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר הגיב לידיעות אודות זיהוי גופתה של רוז בהצהרה שפירסם: "אחרי ההודעה שהגופה שנמצאה בנחל בתל אביב היא אכן של רוז הקטנה, אני רוצה לבטא את הזדהותי העמוקה וצערי האינסופי. הרצח של רוז הוא פשע מחריד במיוחד שגורם לזעזוע עמוק. בישראל, כמו גם בצרפת, המעשה הברברי הזה מעורר חרדה וסלידה".

רוני רון והאם מארי פיזאם דרשו כי מומחה מטעמם, ד"ר חן קוגל, יהיה נוכח בבדיקות שייעשו בעצמותיה. ד"ר קוגל מצידו התחייב בפני בית המשפט לסודיות מלאה.

עו"ד סוויד אמרה כי "נדרשת הסכמה מהמשפחה לביצוע נתיחת הגופה, והיא אכן מסכימה לכך, בתנאי שנציג מטעמה יהיה נוכח בנתיחה". המשטרה טענה מנגד כי רבים מפרטי החקירה חסויים והחשודים טרם נחקרו עליהם, ועל כן המשטרה מעדיפה שלא יהיה מישהו מטעם ההגנה מחשש להדלפות. "מדובר בחקירה לא פשוטה", טענו במשטרה, "יש חשוד ששחזר את המעשה והוא עוד לא עומת עם הראיות שנמצאו".

שלשום הצליחו כוחות המשטרה למשות מזוודה מהירקון, ובה גופת הילדה רוז. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, הגיע לזירת החיפושים בנחל הירקון. הגופה הועברה למכון המשפטי באבו כביר.

גורם המעורה בחקירה סיפר כי לאחר שבישרו השוטרים על מציאת הגופה לרון ומארי, מארי פרצה בבכי בחדר החקירות. לטענת החוקרים, הם לא הופתעו מכך. לעומתה, רוני רון הגיב באדישות ואמר: "אמרתי לכם רק את האמת".

המפכ"ל אמר עוד, כי אם גופת הילדה שנמצאה בנחל הירקון תתגלה כגופתה של רוז פיזאם, אז "בהקדם האפשרי" יוגש כתב אישום נגד החשודים ברצח. לדבריו, "כתב אישום הוא לא הדבר הכי בוער כרגע. אנחנו נשלים את החקירה, ומה שחשוב זה שהמשטרה עמדה במשימה".

הסב הכחיש את הרצח

צוללן מחברה פרטית ששכרה המשטרה צלל למימי הירקון והבחין במזוודה התואמת את התיאור שנתן רון בעדותו. לדברי הצוללן, הוא ראה במזוודה עצמות וגולגולת. השבוע הכחיש רוני רון כי הוא רצח את הילדה, וטען שהודאתו בהריגתה של רוז נגבתה ממנו בכפייה. בשלב זה, על פי ההערכות במשטרה, טענה זו של רון מאבדת כל תוקף.

פרקליטתו של רוני רון עו"ד רויטל סוויד אמרה כי בהנחה שאכן מדובר בגופתה של רוז, הרי שיש בכך סגירת מעגל. לדבריה, "אם אכן מדובר בגופת רוז הרי שיש בכך להשליך באופן ישיר על התפתחות התיק ומערכת הראיות שבו". לטענתה, הסב והאם נמצאים כעת בחקירה והחוקרים עדכנו אותם על מציאת הגופה.

על פי הערכת המשטרה, רוז פיזאם בת ה-4 וחצי, נרצחה על ידי סבה רוני רון בן ה-45, בן הזוג של אמה, שהוא גם אביה החורג. על פי החשד, הסב רצח את הילדה עוד במאי השנה, אחסן גופתה במזוודה והשליך אותה בנחל הירקון. האם מארי פיזאם היא אשתו לשעבר של אביה הביולוגי של הילדה, בנו של הסב. האם חשודה בקשירת קשר עם הסב לרצח הילדה.

בגרסה שמסר הסבא למשטרה, הוא סיפר כי הרצח אירע ביום שלקח את נכדתו רוז מבית הסבתא רבא שלה, בו שהתה במשך תקופה, ב-12 במאי. רק ב-16 ביולי דיווחו הסבתות של רוז למועצה לשלום הילד על היעלמה. כחודש לאחר מכן עצרה המשטרה את סבה ואמה של רוז.

"לא ידעתי להראות לך כמה אני אוהבת אותך"

כתבת "הארץ" רותי זינגר-חרותי ושירות "הארץ" מוסיפים:

מארי פיזאם כתבה אתמול מכתב לבתה, רוז, מתא המעצר בו היא מוחזקת. "רוז, אני כל כך מצטערת שלא ידעתי איך להבין אותך. להבין את המצוקה שלך, הסבל שלך, שלא ידעתי לקחת אותך בזרועותיי ולומר לך כמה אני אוהבת אותך. תשעה חודשים חיינו ביחד ושנה וחצי לא חייתי אלא עבורך... ההפרדה, הניתוק היו כל כך קשים עבורך ועבורי", כתבה מארי, המיוצגת על עו"ד רוויטל סוויד.

פיזאם המשיכה וכתבה כי "הייתי כל כך רוצה להסביר לך היום שזה לא פשוט להיות אמא צעירה, שזה לא קל להיאבק כל הימים כדי לקבל קצת כבוד בתור אמא צעירה, אבל אני הוצאתי אותך מבטני, אני לבד נשאתי אותך בתוכי. נשארת במשך שנתיים וחצי של הפרדה התינוקת שהכרתי. לא ידעתי להבין את הילדה הקטנה שראיתי מגיעה בדצמבר האחרון.

"מצער אותי שלא ידעתי להראות לך בחודשים האחרונים עד כמה אני אוהבת אותך, עד כמה את חלק ממני עד כמה את הבת שלי, הילדה שלי. ודאי את יודעת עכשיו כמה אני מצטערת וכמה אני אוהבת אותך. אני לא מצליחה לחתום מכתב זה, ג'וק קטן שלי. יש לי כמה דברים לספר לך, עוד כמה דברים להסביר לך, כל כך הרבה חודשים מפוספסים לחדש לך. אני לא רוצה לתת לך ללכת אבל אני יודעת שלעולם לא תלכי, תישארי לעד הבת שלי, הילדה שלי. תישארי תמיד בלבי, בתוכי. לא אסלח על כך שלקחו אותך ממני, מהחיים שלי".

מארי פיזאם חתמה על המכתב במילים: "אני אוהבת אותך, אמא שלך מארי-שרלוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully