וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרים לאחור, יומיים לסוף העולם?

8.9.2008 / 20:29

לפני כ-14 מיליארד שנים נוצר היקום, ומחרתיים, לפי התסריט האופטימי מדענים יגלו כיצד זה קרה. הפסימים: הניסוי יביא לסוף העולם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

סוף העולם יגיע בעוד יומיים, או שנגלה את סודות הקיום וכיצד נוצר היקום? הניסוי הגדול והיקר בהיסטוריה יתקיים בגבול בין צרפת ושוויץ ביום רביעי הקרוב, ורבים סופרים את השעות לקראת מה שהם רואים כסוף העולם.

הארגון למחקר גרעיני של האיחוד האירופי (CERN) תכנן בשנים האחרונות ניסוי, שעלותו 7.7 מיליארד דולר, ומטרתו לגלות מה קרה לאחר שהעולם נוצר במפץ הגדול. לשם כך נבנתה מנהרה מיוחדת (LHC) בה ירסקו חלקיקים תת אטומים אחד לתוך השני במהירות קרובה למהירות האור.

איומים על חיי המדענים

השאיפה של המדענים היא לשחזר בעזרת מאיץ החלקיקים את הסביבה שנוצרה חלקיקי שניות לאחר המפץ הגדול, ואולי על ידי כך לגלות את הסודות הכמוסים בנוגע ללידת החיים. ייתכן גם כי יצוצו פרטים נוספים בנוגע לחומר הבלתי נראה שמחבר בין חלקיקים (dark matter), ומרכיב את רוב היקום.

המדענים מקווים ליצור מחדש תנאים שלא נראו בכדור הארץ מאז נוצר לפני כ-14 מיליארד שנה. הם עשויים למצוא תשובות לכמה מהשאלות הגדולות בפיזיקה, כגון מדוע העולם נראה כפי שהוא נראה וכיצד להסביר מהם מסה, כוח משיכה.

עם זאת, כמה מהמדענים נותרו ספקניים לגבי בטיחות הניסוי. הפרופסור אוטו רוסלר, כימאי גרמני מקבוצת המדענים שהחלו לפעול באמצעים משפטיים כדי לעצור את הניסוי, מודאג מהיווצרות של חורים שחורים. הוא סבור שאלו יגדלו ללא שליטה ו"יבלעו את תושבי כדור הארץ". חלק מהמדענים העומדים מאחורי הניסוי אף קיבלו איומים על חייהם מאלו המתנגדים לניסוי והטוענים כי הוא יביא את קץ העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully