וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד ההפרדה

ליבי אביכזר

3.9.2008 / 7:35

בבית הספר "בית יעקב" בעמנואל בנו קיר גבס כדי להפריד בין תלמידות אשכנזיות למזרחיות. כולם מוזמנים להפגנת המחאה

בישראל שנת 2008, יש בתי ספר שמפרידים בין אשכנזים למזרחים. בבית ספר "בית יעקב" בעמנואל אפילו בנו קיר גבס לצורך העניין. הדבר נחשף לראשונה באוקטובר 2007 בכתבה של העיתונאית שרה בק ששודרה בחדשות ערוץ 2. מאז חלפה כמעט שנה אך המצב בבית הספר לא השתפר. "במהלך 2007 היה קיר חוצץ בין הבנות בבית הספר. היו להן זמני הפסקות שונים ואנשי סגל שונים" מספרת עורכת הדין ורדית אבידן ממרכז "תמורה", הגשנו יחד עם "אחותי" תביעה לבית משפט השלום בתל אביב מטעם משפחה מסוימת, שמפחדת להזדהות כדי לא לסבול מסנקציות ביישוב. במקביל הוגשה עתירה לבג"צ מטעם עמותה בשם "נוער כהלכה". רק לפני שבוע קיבלנו הודעה מטעם האגף לחינוך עצמאי שהשנה הבנות ילמדו עם אותו סגל ושהקיר המפריד לא יוסר אך התלמידות יוכלו לעבור בין חלקי בית הספר באופן חופשי. אולם מבחינתנו המאבק לא הסתיים - אנחנו מוחות נגד האפליה הבסיסית הקיימת בבית הספר ועל אווירת הפחד השוררת בקרב התלמידות המזרחיות".

מחר (חמישי) ידון המשפט העליון בירושלים בעתירה נגד בית הספר היסודי לבנות "בית יעקב" בעמנואל בגין הפרדה בין תלמידות מזרחיות ואשכנזיות. בזמן הדיון תתקיים הפגנת הזדהות ותמיכה עם התלמידות המזרחיות ונגד גזענות ואפליה בבתי ספר. את ההפגנה יזמו נשות תנועת "אחותי" תנועה פמיניסטית מזרחית יחד עם המרכז המשפטי למניעת אפליה "תמורה" וארגון "קולך" פורום נשים דתיות אורתודוכסיות.

"תלמידות מזרחיות הרוצות לעבור ללמוד במגמה החסידית האשכנזית צריכות לחתום על תקנון הדורש מהן לוותר על חלקים בזהות שלהן" אומרת אבידן ומוסיפה ציטוט לדוגמא מהתקנון: " התפילות והלימודים בבית הספר מתקיימים בלשון הקודש (הברה אשכנזית) על מנת להקל על הילדות שאינן רגילות להתפלל ולברך בביתן בהברה זו על ההורים לדאוג לכך שגם בביתם תתרגלנה התלמידות להתפלל כמו שצריך בבית הספר". מהודעת ארגון "קולך" נכתב "אנחנו משתתפות כדי להביע מחאה ועצב גדול על מעשים שמזכירים לנו זמנים חשוכים בהיסטוריה היהודית".

ההפגנה ביום חמישי פתוחה לכולם. הסעה מתל אביב תצא בשעה 07:30, מבית תנועת "אחותי", רח' מטלון 70 ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully