וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוח של זבוב: יודע מאיפה המכה תגיע

30.8.2008 / 7:42

מדענים: מוחות הזבובים מתוכננים לחמוק ממכות. "הדרך הטובה ביותר להרוג את הזבוב היא לנסות לכוון ולפגוע במסלול הבריחה שלו"

מוחות הזבובים מובנים כדי לחמוק ממכות ומאויבים. במהלך האבולוציה התפתח המוח הזבובי כך שלכל רמז של איום פוטנציאלי, הזבובים מתקנים את מסלול המעוף שלהם לבריחה בכיוון הנגדי ממנו מגיע האיום, ובכך מבטיחים למעשה את בריחתם ואת המשך קיומם, כך פרסמו מדענים שניסו להסביר כיצד זבובים מצליחים לברוח כל כך בקלות מאויביהם – בני האדם.

"התנועות הללו נעשות במהירות גבוהה ביותר, בערך 200 מילישניות, אולם בזמן הזה הזבוב מחליט מהיכן מגיע האיום, ומפעיל סדרה של תגובות ותנועות לרגליו ולכנפיו", אמר מייקל דיקינסון ממכון המחקר הטכנולוגי בקליפורניה. "העובדה הזו מדגימה עד כמה מהר מוחו של הזבוב יכול לעבד מידע חושי ולהעביר פקודות מוטוריות בתגובה לו".

צוות המחקר של דיקינסון בדק את תהליך העיבוד המוחי בזבובי פירות בעזרת ציוד טכנולוגי מתקדם שכלל ציוד הדמייה במהירות גבוהה ומחבט זבובים. הממצאים הללו מצביעים כיצד המערכת העצבית של הזבוב עובדת, וכיצד ניתן להתגבר על כך ולהרוג אותו במכה אחת.

"הדרך הטובה ביותר להרוג את הזבוב היא לנסות ולפגוע לא היכן שהוא נמצא כעת, אלא לכוון למסלול הבריחה שלו", אמר דיקינסון. דיקינסון מהנדס ביולוגי, חקר במשך כל חייו האקדמאים את זבוב הפירות ואף בנה רובוט זבוב קטן, וסימולטור טיסה, שמדמה את טיסת זבוב הפירות.

  • עוד באותו נושא:
  • זבוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully