וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישראל חדרה לרשת הטלפונים הסורית?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.8.2008 / 12:17

עיתון בקטאר מדווח כי אזרחים סורים קיבלו בזמן האחרון הודעות מוקלטות ובהן מסרי תעמולה. ההערכה: ישראל עומדת מאחורי המעשה

האם ישראל מנסה לעקוף את נשיא סוריה בשאר אסד? לפי דיווח בעיתון הקטארי "אל-ווטן", בעת האחרונה קיבלו אזרחים סורים הודעות מוקלטות מגורמים אנונימיים ובהן מסרי תעמולה. מומחי תקשורת העריכו כי מקור ההודעות הוא ישראל. עד כה לא ברור אם מספרי הטלפון שקיבלו את השיחות נבחרו באקראי או במכוון, וכן לא דווח מה נאמר במסרי התעמולה.

לפי הדיווח, בימים האחרונים מקבלים אזרחים בסוריה גם הודעות SMS לטלפונים הניידים שלהם שבהן מוצגות הודעות תעמולה. בשנת 2006 אירעו מקרים דומים, אולם הסתבר שמי שעומד מאחורי הפעולה מקורו בסוריה. מקורות מסרו לעיתון כי "הכי קל לומר שגורמים חיצוניים עומדים מאחורי מעשים כאלו".

מקורות בתאגיד התקשורת הסורי מסרו כי מתנהלות כעת בדיקות טכניות קפדניות כדי למצוא את מקור החדירה לרשת הטלפונים. לדבריהם, "חדירה זו מהווה איום על הביטחון הלאומי. יינקטו צעדי המנע הנדרשים".

לפני כחודש התלוננו תושבי לבנון כי קיבלו שיחות טלפון מוקלטות מישראל, בהן נאמר להם שלא לסייע לחיזבאללה להשתלט על דרום לבנון. סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה כי התושבים בביירות ובאזורים נוספים אמרו כי בשיחת הטלפון נאמר להם שישראל תנקום על כל תקיפה של הארגון. לדבריהם, שיחת הטלפון הסתיימה במילים "מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully