וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים חוקרת: איך נכשלנו באולימפיאדה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.8.2008 / 21:17

לאחר שהנבחרת המצרית הצליחה להשיג רק מדליה אחת, הורה מובארק לפתוח בחקירה כדי להבין מה עומד בשורש הכשלון

נשיא מצרים חוסני מובארק כה מאוכזב מתוצאות הנבחרת האולימפית של ארצו לאולימפיאדה בבייג'ינג עד כדי כך שהורה לפתוח בחקירה שתבדוק את הסיבות שהובילו לכישלונות אלו. יצוין כי 177 הספורטאים המצרים שנשלחו למשחקים האולימפיים הצליחו להשיג מדליית ארד אחת בלבד.

סוכנות הידיעות המצרית דיווחה היום (שני) עוד כי מובארק רוצה להבין מה עומד בשורש הכישלונות של ספורטאי ארצו, מדינה עם כמעט 80 מיליון תושבים, באולימפיאדה. צו הנשיאות של מובארק כלל גם החלטה של ראש הממשלה המצרי אחמד נזיף על הקמת ועדת חקירה בנושא, שבראשה יעמוד השר לעניינים פרלמנטרים מופיד שיהאב.

הספורטאי המצרי היחיד שהביא בבייג'ינג גאווה למצרים הוא הג'ודוקא הישאם מסבאח שזכה במדליית ארד בקטגוריית גברים עד 90 ק"ג. לצד מצרים שזכתה במדליית ארד בלבד בבייג'ינג ניצבות בגאווה מדינות קטנות ממצרים כמו טוגו, מאוריציוס, מולדוביה, אפגניסטן ולא אחרת מאשר ישראל.

כרם איברהים ג'אבר הוא אחד מהספורטאים המצרים הבודדים שזכו במדליה אולימפית בשנים האחרונות. ג'אבר הוא מתאבק מצרי שזכה במדליית זהב באולימפיאדת אתונה ב-2004 ובכך היה למצרי הראשון שזכה במדליית זהב אולימפית מאז 1948. ב-2007 הורשע ג'אבר בתקיפת נהג מונית ונידון לשלוש שנות מאסר. תקרית זו קטעה את הכנותיו לאולימפיאדת בייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully