וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: אסירים מתו בגלל טיפול רפואי כושל

עדי שמחוביץ

24.8.2008 / 22:49

דו"ח של לשכת עורכי הדין מציג תמונה קשה של בתי הכלא בישראל: אסירים ממתינים לטיפול רפואי זמן רב ומתלוננים על יחס משפיל

לשכת עורכי הדין פרסמה היום (ראשון) דו"ח קשה על מצב האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר בישראל. הדו"ח מתאר תנאי מעצר קשים, מקרים של שיסוי כלבים באסירים, המתנה ארוכה לטיפול רפואי ואף עבירות על חוקים בינלאומיים. "בית המעצר 'הדרים' תוכנן ונבנה על פי תפיסה חדשנית לפיה נקבעו תנאים להחזקת עצורים העומדים בקנה אחד עם חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", נכתב בדו"ח, "אך עם זאת, בבתי הסוהר האחרים התמונה שונה לגמרי".

על פי ממצאי הדו"ח, בשנתיים האחרונות נרשם מספר שיא של אסירים שמתו עקב טיפול רפואי כושל ומצב בריאותי חמור. אסיר ביטחוני נאלץ לעיתים להמתין במשך שלוש שעות לבדיקת חובש, וזוכה לביקור של קצין רפואי רק בהמלצתו של החובש. נוסף על כך, בעוד אוכלוסיית בתי הכלא גדלה בצורה ניכרת ומשמעותית, הצוות הרפואי אינו משתנה ויוצר יחס לא פרופורציונלי בין המספר הגדול של האסירים לבין המספר הקטן יחסית של צוותים רפואיים.

בדו"ח, שמתבסס על עדויות אסירים, טענו מספר אסירים כי אנשי יחידת נחשון, היחידה האחראית על הסעות האסירים והעצורים, משסים בהם כלבים, משפילים אותם ופוגעים בכבודם. העברת עציר מכלא אחד למשנהו מתעכבת עד כדי 12 שעות נסיעה בהן העציר אזוק בידיו וברגליו.

עוד עולה מהדו"ח כי בבתי המעצר "איילון ו"קציעות" ישנם שבעה אסירים ביטחוניים שמרצים עונשם בבידוד למעלה מחמש שנים מבלי שהוגדר מעמדם כעצורים מנהליים, דבר המנוגד לאמנות הבינלאומיות. בדו"ח מצוין גם המקרה של מחמוד אזען, המוחזק בכלא הישראלי מזה כ-10 שנים, מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. ממצאי הדו"ח הועברו ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולנציבות בתי הסוהר וליחידה לביקורת פנים של בתי הסוהר.

דובר שירות בתי הסוהר ירון זמיר אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי "הדו"ח מתבסס על טענות שנבדקו ונמצאו שקריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully