וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: רה"ע טבריה הטה מכרז לטובת עבריינים

נתיב נחמני

19.8.2008 / 13:58

המשטרה חושדת כי ראש העיר היה מעורב במכירת חוף בעיר לגורמים עבריינים, בהם יעקב אלפרון. לשכתו: "האופוזיציה מניעה את הפרשה"

ראש עיריית טבריה, זוהר עובד, נחקר היום (שלישי) תחת אזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה. החקירה מתנהלת במשרדי היחידה במשטרת זבולון ומתמקדת בפרשת המכרז על רכישת חוף השקמים. על פי החשד, בזמן שעובד שימש כיו"ר החברה הכלכלית לפיתוח טבריה, הוא הטה את המכרז על חוף השקמים בעיר לטובת גורמים עבריניים, בראשם עמד יעקב אלפרון.

תחילת הפרשה לפני כארבע שנים, עם מכירת החוף לידי שני יזמים - השניים היחידים שנרשמו למכרז. החשד להטיית המכרז נבע מהפער בין מספר היזמים שהתעניינו ברכישת החוף לבין אלו שהגישו לו הצעות. אחד משני היזמים שניגשו למכרז הוא ירון סרור, העומד בראש חברת "קולוני אחזקות", שרכשה את השליטה על החוף. המשטרה חושדת שסרור משתייך לקבוצת אלפרון ורכש את החוף עבורו.

על פי החשד, גורמים בעולם התחתון השתלטו על המכרז לאחר שאיימו על שאר היזמים. עובד עצמו מכחיש בתוקף כל קשר למעורבות בבחירת החברה. סרור ויעקב אלפרון עצמו אף נעצרו בגין חשדות אלו ונחקרו על חלקם לכאורה בפרשה ביולי 2007, אך המשטרה טרם הגישה את מסקנותיה לגביהם.

"אין לו יד ורגל בכל הקשור למכרז האמור", נמסר מעורך דינו של עובד, רועי בלייכר, "ועדת המכרזים של החברה הכלכלית, היא זו שאישרה פה אחד את הליכי המכרז להפעלת החוף ואת הזוכה במכרז, תוך שמירה על הוראות החוק ועל כללי המינהל התקין. הבחירה בזוכה במכרז אושרה גם על ידי כל חברי הדירקטוריון של החברה הכלכלית. ראש העירייה אינו מנהל אותה והוא אף אינו נמנה על חבריה".

בלשכתו של ראש העיר טוענים היום שהצפת הפרשה קשורה לבחירות הקרבות ומונעת על ידי גורמים באופוזיציה. "קשה שלא לשייך את עיתוי חקירתו של ראש העירייה לכך שמערכת הבחירות נמצאת ממש בימים אלה בעיצומה, אך אין כל ספק, שבתום החקירה יובהר, כי ראש העירייה פעל לאורך כל הדרך על פי החוק ובלא שמץ של רבב", נמסר מלשכתו בתגובה. בעבר נחקר עובד בחשד לקבלת שוחד בחירות ולניהול לא תקין של כספי העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully