וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאונרדו דה וינצ'י: ציור קטן - מחיר ענק

טלי גולדשטין

17.8.2008 / 22:16

מומחי אמנות קבעו כי דיוקן, שעד לא מזמן סברו כי נעשה על ידי אמן גרמני אנונימי, צויר למעשה ע"י אמן הרנסאנס. ערך הרישום זינק פי 10,000

ערכו של דיוקן זינק מ-10,000 ל-100 מיליון לירות שטרלינג (כ-200 מיליון דולר) לאחר שמומחי אמנות קבעו כי הוא צויר על ידי לאונרדו דה וינצ'י, מגדולי אמני הרנסאנס. עד לא מזמן, הדעה הרווחת היתה שהאחראי ליצירת האמנות הוא אמן גרמני עלום שם, אך לאחר סיום מחקר שארך שנה סבורים כעת המומחים כי " Nuptial Portrait of a Young Woman" צויר על ידי איש האשכולות האיטלקי.

ה"טלגרף" הבריטי מדווח כי הרישום בן 500 השנה הוזמן ככל הנראה על ידי האישה הצעירה שבדיוקן כמתנה לבעלה העתידי.

אלסנדרו וצוסי, מנהל מוזיאון "דה וינצ'י" הנמצא בעיר הולדת האמן וינצ'י הסמוכה לפירנצה, אמר: "מהעוצמה, האיכות והטוהר של היצירה קל להסיק שזוהי עבודה של לאונרדו. הרמז הברור מכל הוא הסגנון של צייר שמאלי, האופייני לדה וינצ'י. כל המאפיינים האחרים מצביעים לכיוון לאונרדו. זוהי עבודה יוצאת דופן. התמונה היא של אישה מפירנצה. היא צוירה ככל הנראה כשלאונרדו דה וינצ'י עבד והתגורר במילאנו. הדבר המרגש הוא שזוהי הדוגמה הראשונה של ציור של דה וינצ'י על קלף", הוסיף.

וצוסי לא נקב בשם הבעלים של הרישום המדובר ואמר כי אינו מודע לתוכניות כלשהן להציגו או למוכרו. לדבריו, קיימות יצירות נוספות של דה וינצ'י שרק ממתינות להיחשף. "ישנם אספנים השומרים על יצירות האמנות בכספות של בנקים, אך בוודאי נמצא אחרות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully