וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

17.8.2008 / 16:00

מה עושים כשחתולה מאמצת אישה בהריון, איך נמנע קניבליזם של אוגרים ואיך עוזרים לכלבה במצוקה? ד"ר איל נחמיאס, הווטרינר שלנו מטעם פורינה כאן כדי לעזור

שתי חתולות אימצו אותנו וחיות אצלנו בחצר. אני בחודש ה-8 להריוני, אילו חיסונים בסיסיים עליי לתת להם כדי שלא יזיקו לתינוקי? החתולה הבוגרת שבהן מתחילה לפתח מחלת עור הנראית כמו גזזת, איך מטפלים? אין לנו אפשרות כלכלית לקחת אותן לרופא באופן קבוע.

תודה על פנייתך. אני ממליץ בחום להיעזר בשירותיו של וטרינר – קשה לי לתת יעוץ לבעיות עור באופן כזה מאחר וקיימות אפשרויות רבות ומגוונות ולכל אחת מהן יש טיפול שונה. אם אין לך אפשרות כלכלית רצוי שלפחות תשתדלי לספק מזון איכותי כך לפחות המערכת החיסונית הטבעית של החתול תתפקד יותר טוב ואולי (רק אולי) יש סכוי שיעבור זאת לבד.

פרעושים הם סיבה נפוצה מאד לבעיות עור ומספיק טיפול נגד פרעושים כדי לשפר פלאים את המצב. טיפות כמו אדבנטאג' או פרומריס בהחלט יעשו את העבודה (על הצוואר של החתול). בעית פרעושים עלולה להפוך גם לבעיה שלך ושל תינוקך כך שכדאי שווטרינר יבדוק עד כמה הנושא חמור – אולי יש להזמין מדביר לעשות טיפול לסביבה.

יש לנו כמה חתולים בבית, ואחד מהם זקוק לדיאטה בגלל בעיות רפואיות. אנחנו רוב היום לא בבית ולכן לא יכולים להקפיד שהוא לא יאכל כשהשאר כן. אנחנו לא יכולים לנעול אותו או אותם בחדרים נפרדים, יש דרך להקפיד על תזונה שונה לכמה בעלי חיים באותה דירה?

לפעמים לא משנה לחתולים האחרים אם יאכלו קצת מהאוכל של החתול המיוחד. תלוי מהי הבעיה. האכלה בשעות קבועות בהפרדה יכולה כן לתת מענה, צריך להקפיד על עקביות ושיטתיות. לכל חתול יש את הפינה המועדפת שלו, מה שלא אכל יש לקחת ולא להשאיר.

ברשותי זוג אוגרים. בכל פעם שהאוגרת ממליטה, לא עוברים כמה ימים והם כולם מתים - הם אוכלים אותם. אנו מצפים לעוד המלטה בקרוב, מה אפשר לעשות כדי להשאיר אותם בחיים?

צפיפות יתר היא לרוב סיבה לקניבליזם כזה. הפיתרון הוא לדלל את הכמות של האוגרים שחיים יחד באותו כלוב. יש לכלוב סף מסוים של כמות אוגרים , כי ברגע שעוברים אותו החזקים אוכלים את החלשים.

הכלבה שלי בת שנה וחצי. היא סיימה מחזור לא מזמן ואין סיכוי שהיא בהריון. למרות זאת, בזמן האחרון היא מתנהגת ממש מוזר: חופרת בורות, הפרווה שלה לא אחידה, העטינים שלה נפוחים מאוד. והיא נראית ומתנהגת כאילו שהיא עומדת להמליט. מה לעשות?

יתכן מאד ומדובר בבעיה של ציסטות שחלתיות או גוף צהוב אשר גורמות להפרשה של הורמוני מין כמו פרוגסטרון. פרוגסטרון עלול לגרום להתנהגות שתיארת כמו חפירה ונפיחות של העטינים אך גם לבעיה קשה בהרבה כמו דלקת רחם ציסטית או פיומטרה שהיא למעשה דלקת מוגלתית של הרחם אשר מהווה סכנת חיים מבחינת הכלבה.

אני ממליץ לעקר את הכלבה או אם בכל מקרה חשוב לכם שתמליט מסיבות מיוחדות (יש מעט כאלו) אפשר לבדוק רמות פרוגסטרון בדם ולערוך בדיקת דם כללית + אולטרא סאונד ומשטח נרתיק כדי לאבחן את הבעיה ולתת לה פיתרון איכותי.
יש תרופות להפסקת פעילות הגוף הצהוב בשחלה, לגבי ציסטות הפיתרון הוא לעיתים ניתוח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully