וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה ההפיכה במאוריטניה: מונה ראש ממשלה

טלי גולדשטין

14.8.2008 / 15:57

החונטה הצבאית, שעמדה מאחורי ההפיכה במדינה, מינתה שגריר לשעבר לראשות הממשלה. הפרלמנט הביע תמיכה בחונטה

החונטה הצבאית במאוריטניה מינתה היום (חמישי) את השגריר לשעבר בבלגיה, מולאיי וולד מוחמד לגדאף, לראשות הממשלה. החונטה הצבאית עמדה מאחורי ההפיכה הצבאית במדינה, שהתרחשה בשבוע שעבר. למעלה משני שלישים של חברי הפרלמנט במאוריטניה חתמו הלילה על הצהרה המביעה תמיכה בהפיכה הצבאית במדינה. בהמשך ההצהרה נכתב כי הפרלמנט קורא לקהילה הבינלאומית להכיר בחונטה הצבאית כשלטון לגיטימי במדינה.

האיחוד האפריקאי הודיע בשבת כי הוא יקפיא את חברותה של מאוריטניה בארגון עד להחזרת השלטון הדמוקרטי במדינה. במאוריטניה התרחשה לפני שבוע הפיכה שקטה שבא הורד מהשלטון הנשיא והצבא השתלט על מוסדות המדינה. הקהילה הבינלאומית גינתה את ההפיכה באופן גורף וארצות הברית השהתה סיוע בסך 20 מיליון דולר שהעניקה למאוריטניה שאינו נחשב כסיוע הומינטרי. מזכ"ל האו"ם באן קי מון הביע "חרטה עמוקה מההפיכה של הנשיא עבדלהי, וקרא "להשיב את הסדר החוקתי על כנו".

יום לאחר ההפיכה, החונטה הצבאית של מאוריטניה, הודיעה כי היא מבטיחה שבקרוב יתקיימו בחירות "חופשיות ושקופות" במדינה. "הבחירות האלה יתקיימו ממש בקרוב", מסרה החונטה. "הן יהיו חופשיות ושקופות ויביאו בעתיד לפעילות הרמונית ומתפקדת של כל הכוחות החוקתיים". עם זאת, לא פורסם תאריך יעד לקיום הבחירות. מבצעי ההפיכה במאוריטניה פרסמו בנוסף הודעה בה הם מכריזים על הקמת "מועצת המדינה", שבראשה יעמוד מנהיג ההפיכה, הגנרל מוחמד עבד אל-עזיז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully