וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אף אחד לא יכפה על סוריה להתנתק מאירן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.8.2008 / 9:33

במאמר המערכת של העיתון הממסדי הסורי "תישרין" תוקפים: "ישראל מפיצה שקרים ומנסה להשפיע על יחסינו עם אירן"

במסיבת עיתונאים שערך אתמול בטהרן עם נשיא סוריה בשאר אסד, הבהיר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי יחסי סוריה ואירן הם יחסים הדוקים ומצוינים. היום מתייחסת סוריה לסוגייה ומבהירה באופן שלא משתמע לשתי פנים, כי ישראל וארצות הברית מנסות לפגוע ביחסים האסטרטגיים בין המדינות אולם הן ייכשלו בכך. במאמר המערכת של העיתון הממסדי הסורי "תישרין" נכתב כי "יחסי סוריה ואירן מסייעים לכל אחת מהן והן מבוססים על אינטרסים הדדיים".

"ישראל וחלק מכלי התקשורת המערביים לא מסתפקים בפגיעה ביחסי אירן-סוריה (...) הם מפיצים שקרים, מטמינים מוקשים ואומרים דברים לא הגיוניים", נכתב במאמר. "זאת למרות שהמציאות מוכיחה באופן ברור שיחסי סוריה ואירן הם יחסים אסטרטגיים משום שהם מבוססים על אינטרסים הדדיים ומשותפים, על עקרונות לאומיים סורים ועל שכנוע עמוק אצל שתי המדינות בחשיבות שיתוף הפעולה שיסייע לכל אחת מהן וכן ליציבות האזור".

כותב המאמר, שניזון ישירות מהוראות המשטר הסורי בדמשק, מדגיש כי אין בכוונת סוריה לשנות את עמדתה בעתיד. "אלו שמנסים לפגוע (ביחסים אלו – נ.י) מבינים לבטח כי סוריה אינה מאלו שמחליפות את עקרונותיה ומדיניותה לפי דרישה, אינה פתוחה למיקוח ואינה נתונה ללחצים. אף אחד בעולם לא יצליח לכפות על סוריה את רצונו. במהלך השנים האחרונות ניסו ישראל ומדינות נוספות כמו ארצות הברית לשנות את עקרונותיה של סוריה. לצורך כך הם עשו שימוש בפיתויים ובאיומים אולם הם התאכזבו ונאלצו לשנות את עמדתם כלפי סוריה ולא להפך. לשם מה כל זה? משום שסוריה הולכת בדרך הנכונה, יש לה ניסיון רב בגילוי סודות ומניפולציות ובזיהוי האויב והידיד".

"אין מנוס מלציין שישראל מהווה כוח כיבוש אלים ושולט והיא האויב היחיד של סוריה ושל העולם הערבי כולו", ממשיך המאמר. "וככזו היא מבינה שקיימת סתירה מוחלטת בין קיומה לבין יחסים אסטרטגיים מצוינים בין סוריה לאירן (...). ישראל מפיצה שקרים ומנסה להשפיע על יחסי אירן-סוריה. היא אינה מסתפקת בזה בלבד אלא מעודדת את בת בריתה ארצות הברית להרוס (את היחסים גם כן – נ.י). האחרונה כבר ניסתה להפעיל לחצים פוליטיים וכלכליים אך נכשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully