וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב ניעלין: סא"ל עומרי התעלל בי במעצר

ינאי ישראלי וניר יהב

29.7.2008 / 15:29

צאלח אל חוואג'א סיפר ל"בצלם" כי המג"ד שהיה מעורב בירי בפלסטיני הכפות, מנע ממנו טיפול רפואי, דרך עליו ובעט בו, כשנעצר בהפגנה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ישראל פוטרמן, עריכת וידאו: ענת ברק)

ארגון "בצלם" הגיש לפרקליטות הצבאית הראשית תלונה על התעללות והזנחה רפואית של תושב הכפר ניעלין בן 39, בזמן ששהה במעצר בעקבות הפגנה נגד גדר ההפרדה סמוך לכפר. צאלח אל-חוואג'א, שמשמש כחובש בהפגנות בכפר, טוען כי בהתעללות השתתף בצורה ישירה גם סא"ל עומרי, המג"ד שצולם כשהוא עומד סומך לחייל שירה בפלסטיני כפות בניעלין.

אל-חוואג'א, שזיהה לדבריו את סא"ל עומרי באותו סרט וידאו, סיפר ל"בצלם" כי ב-13.7 נעצר כששימש כחובש באחת ההפגנות בכפר. לדבריו, סא"ל עומרי "סימן" אותו ונתן לאחד הקצינים הוראה לעצור אותו, וכי בעקבות הוראה זו של המג"ד זרק עליו הקצין רימון גז, וכמה חיילים נוספים עצרו אותו.

לטענת אל-חוואג'א, הוא הגיע פצוע למתקן המעצר, שם טענו החובשים הצבאיים בפני סא"ל עומרי, כי הוא זקוק לטיפול רפואי ופינוי לבית חולים. אלא שהמג"ד, לטענתו, קילל אותו, וטען שהוא אינו פצוע ושעליו להיעצר ולא להישלח לבית חולים. לדברי אל חוואג'א, מיד לאחר מכן ניגשו אליו מספר חיילים וטענו אף הם כי הוא אינו פצוע. בשלב זה, לטענתו, סא"ל עומרי הצטרף אל קבוצת החיילים, בעט בו ודרך לו על הידיים. החיילים האחרים הכו גם הם את אל-חוואג'א עד שהתעלף.

"אחד הקצינים מנע ממני שתייה"

בתלונה שהוגשה על ידי "בצלם" נטען כי ההתעללות באל-חוואג'א המשיכה גם לאחר מכן, כשהוא פונה באמבולנס צבאי אל תחנת משטרת בנימין. לטענתו, בהגיעו לתחנת המשטרה, בעודו באמבולנס, הסיר ממנו שוטר את כיסוי העיניים ודרש ממנו לעמוד. לפתע, הופיע הקצין שעצר אותו ומשך אותו מהאלונקה בכוח, וגרם לו ליפול על הקרקע.

עוד הוא טוען, כי בשלב מאוחר יותר פנה אל אותו קצין בבקשה לקבל מים לשתיה, אך זה דרש שיעמוד. לאחר שהסביר לו אל חוואג'א, כי הוא תשוש מכדי לעמוד, שפך הקצין את המים בסמוך אליו.

מתחנת המשטרה פונה אל-חוואג'א אל בית הכלא עופר. לטענתו, גם במרפאת בית הכלא סירב הרופא לאשר את מעצרו אבל התעקשות החיילים הביאה לכך כי הוא ילקח לאחד האוהלים במקום.

ב- 17.7.08 שוחרר אל-חוואג'א ממתקן המעצר עופר, לאחר שהפקיד עירבון בסך 3,000 שקל והואשם בהסתה, הפרעה לבניית מכשול ההפרדה ותקיפת מפעיל טרקטור.

בשיחה עם וואלה! חדשות אישר אל-חוואג'א את פרטי תלונתו וסיפר כי לאורך ארבעת הימים שבמהלכם הוחזק על ידי חיילי צה"ל, מצבו הרפואי היה רע ביותר. "גם היום אני מרגיש רע מאוד בעקבות האירוע. לא רק מצבי הפיזי גרוע, אלא גם מצבי הנפשי קשה מאוד", אמר.

בתוך כך, העימותים בהפגנות נגד גדר ההפרדה בניעלין נמשכות. לטענת המפגינים, אחד החיילים ירה ממרחק של כחמישה מטרים שני כדורים מצופים גומי ברגלו של צעיר פלסטיני, שלא היווה איום ולא זרק אבנים. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי מדובר בהפגנה אלימה והתפרעויות קשות, וכי צה"ל עושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, אך לא ידוע על מקרה של מפגין שנורה ממרחק של חמישה מטרים.

מדובר צה"ל נמסר כי "הפרקליטות הצבאית הורתה על פתיחת חקירת מצ"ח של האירוע. עם סיום החקירה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully