וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מתנחל הצמיד סכין לגרונו של חייל

24.7.2008 / 16:54

החייל סיפר שמתנחל איים עליו בסכין וחטף את קסדתו, במהלך פינוי מאחז לא חוקי

צה"ל בודק חשד לפיו מתנחל הצמיד היום (חמישי) סכין לצווארו של חייל, איים עליו וחטף את קסדתו במהלך עימותים בשומרון, שהחלו בשעות הבוקר בעקבות פינוי מאחז בלתי חוקי. הדברים החלו להיבדק לאחר שהחייל סיפר למפקדיו על התקרית.

"יש תחושה שאנחנו יושבים על חבית של חומר נפץ", אמר לוואלה! חדשות גורם ביטחוני, "אנחנו מרגישים שציבור המתנחלים ברחבי איו"ש מתחיל להיות סיר לחץ, וכל אירוע נוסף מגביר את המהומות באיזור".

זהו האירוע האלים השני במהלך המהומות, כאשר מוקדם יותר היום חטף תושב ירושלים את נשקו של אחד החיילים באזור צומת שילה וירה באוויר. האדם נעצר, נלקח לחקירת משטרה, ושוחרר. מחקירתו במשטרה עולה, כי האיש, טכנאי מזגנים במקצועו, היה בדרכו לאיתמר, ובאזור צומת שילה החלו פלסטינים החלו ליידות אבנים לעבר רכבו. הם אף הגיעו לרכבו ופתחו את דלתותיו. מחשש ללינץ' הוא לקח נשק מחייל, ירה באוויר, ולאחר מכן החזיר את הנשק.

בצה"ל אומרים כי "אירועי היום מהווים חציית קו אדום בעימותים עם המתנחלים". במזכירות חוות גלעד הכחישו בתוקף את דברי צה"ל, לפיהם האיש איים כביכול על החייל. במזכירות היישוב אף הודיעו כי הם שוקלים הגשת תביעת דיבה נגד דובר צה"ל.

גורמי ביטחון טוענים כי המתנחלים החלו בשיטה חדשה למנוע פינוי של מאחזים בלתי חוקיים, על ידי הסטת כוחות. "ברגע שמתחילים בפינוי המתנחלים, הם מתחילים במהומות ובפרובוקציות באיזור הפינוי, מה שמצריך הסטת כוחות. בשל המהומות שפרצו כיום הוסט כח משטרתי וצבאי גדול, מה שמפריע גם לפעילות הביטחון השוטפת".

גורם בקרב המתנחלים אמר בתגובה, כי "אין ספק שהציבור מרגיש רדוף כשהוא רואה את האכיפה הסלקטיבית שיש בשומרון, והוא כבר לא מוכן לספוג את הפינויים הללו".

היום פרצו מהומות ברחבי השומרון לאחר תחילת הפינוי בעדי עד. עשרות רבות של צעירים החלו בהתפרעויות באיזור יצהר וצומת שילה, תקפו רכבים פלסטיניים, יידו אבנים והתפרעו בכפר בורין הסמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully