וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס מחפש אחר מתווך חדש לעסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.7.2008 / 20:42

ערוץ שתיים דיווח כי חסן נסראללה הציע לתווך במו"מ לשחרור שליט. ישראל מסרבת לקבל ההצעה כדי לא להעלות את מעמדו בעולם הערבי

מקורות פלסטינים בכירים מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי חמאס מחפש באופן רציני אחר גורם אחר שיתווך בינו לבין ישראל בעסקת גלעד שליט במקום מצרים. לדברי המקורות, בחמאס שורר תסכול רב מהתנהלותה האיטית של מצרים בפרשת שליט, בהסכם הרגיעה ובסוגיית פתיחת המעברים בעזה.

אמנון אברמוביץ חשף הערב בערוץ שתיים כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הציע את עצמו כמתווך במשא ומתן לשחרורו של גלעד שליט. נסראללה הציע עצמו למתווך הגרמני קונרד גראהרד אולם ישראל סירבה לקבל את הצעה, כדי לא להעלות את מעמדו של נסראללה בעולם הערבי.

בתקופה האחרונה מתנהלים בחמאס דיונים במטרה למצוא מתווך שיפתור את המשבר שנקלעו הצדדים בגיבוש עסקת שליט, "וזאת בעיקר לאחר הצלחתו של המתווך הגרמני בגיבוש עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחיזבאללה", כך מסרו המקורות. "חמאס לא יוציא את תיק שליט מידיה של מצרים, אולם הוא לא יימנע מהכנסת מתווכים חדשים".

הבוקר מסר מקור פלסטיני בכיר לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" כי צרפת הציעה לתווך בין ישראל לחמאס בעסקת שליט אולם ישראל סרבה להצעה. המקור ציין כי חמאס לא הביע התנגדות להצעה הצרפתית. המקור לא מסר מתי הוגשה ההצעה, גלעד שליט, הנמצא בשבי חמאס מעל שנתיים, מחזיק גם באזרחות צרפתית בנוסף לישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully